۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

معاون بنیاد مسکن بوشهر:

۴۲۷ پروژه عمران روستایی در استان بوشهر اجرا شد

۴۲۷ پروژه عمران روستایی در استان بوشهر اجرا شد

بوشهر- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، ۴۲۷ پروژه عمران روستایی در استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی افرند صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هشت سال گذشته ۵.۷ میلیون متر مربع معادل ۷۱۶ کیلومتر معابر روستاها با همکاری دهیاری‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۴۷ میلیارد تومان آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱.۵ میلیارد متر مربع آسفالت روستایی با اعتبار ۹۴.۶ میلیارد تومان اجرایی شد تصریح کرد: امسال عملیات آسفالت روستایی در سطح ۸۰۸ هزار متر مربع با اعتبار ۵۱.۷ میلیارد تومان آغاز شده که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر را ۴۰۴ روستا اعلام و خاطرنشان کرد: در مجموع در ۳۸۴ روستا طرح هادی اجرایی شده که ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شامل می‌شود.

واگذاری ۴۸۵ فقره زمین در روستاها

افرند با بیان اینکه معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن در ۳ حوزه زمین و سند، نظارت و ارزیابی، فنی و دفتر مطالعات تشکیل شده است، اظهار داشت: در حوزه زمین و سند تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۸۵ فقره زمین در روستاها برای ساخت مسکن به متقاضیان واگذار شده است گفت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی ۶۶۰ قطعه زمین مسکونی به روستاییان در نقاط مختلف استان بوشهر واگذار می‌شود که تاکنون حدود ۱۰۰ قطعه واگذار شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر به حوزه زمین و سند پرداخت و خاطرنشان کرد: در زمینه صدور زمین روستایی تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۵ هزار جلد سند واحدهای مسکن روستایی و در شهرها ۱۲ هزار سند صادر و واگذار شد که این رقم در سال گذشته حدود ۲۵۵۹ سند روستایی و ۹۷۷ سند شهری بوده که در مجموع ۷۸ هزار سند روستایی و بیش از ۱۳ هزار سند برای واحدهای مسکونی در شهرهای استان صادر شده است.

صدور سند واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها

افرند به برنامه امسال در زمینه صدور سند واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای استان پرداخت و خاطرنشان کرد: در مجموع امسال حدود هفت هزار سند مسکن روستایی و شهری و اسناد حد نگار صادر می‌شود.

وی به نظارت و ارزیابی اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح‌های عمران روستایی سال گذشته ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۸۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و از محل اعتبارات نفت ۸۲ میلیارد منابع ملی نیز ۶۸ میلیارد تومان پرداخت شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ۴۲۷ پروژه عمران روستایی با ۲۳۶ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده است گفت: این طرح‌ها که از منابع اعتباری استانی، نفت و ملی اجرایی شده ۵۵ درصد در مجموع پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 5826083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha