۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷

مذاکره روسیه و ترکیه با محوریت توافق غلات

مذاکره روسیه و ترکیه با محوریت توافق غلات

بنا به گفته یک منبع آگاه، ترکیه و روسیه ممکن است در ماه جولای مذاکراتی را با محوریت توافق غلات برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک منبع مطلع روز دوشنبه اعلام کرد که آنکارا بیانیه های مسکو در خصوص توافق غلات را پیگیری می کند. ترکیه احتمال برگزاری نشست مشترک با روسیه پیش از ۱۸ جولای، زمان پایان زمان توافق غلات، را رد نمی‌کند.

این منبع آگاه از مذاکرات غلات گفت که ترکیه وضعیت کنونی را دنبال می کند و مشکلاتی که از سوی روسیه مطرح می شود، را درک می کند. ترکیه به عنوان میانجی، مذاکرات با همه طرف ها از جمله با شرکای غربی را ادامه می دهد. بعید نیست که آنکارا و مسکو پیش از پایان مدت توافق غلات دریای سیاه، در بالاترین سطح با هم گفتگو کنند.

به گفته این منبع، سازمان ملل و روسیه ممکن است در روزهای آتی، احتمالاً در ژنو، مذاکراتی را در جهت تعیین سازوکار آتی توافق غلات برگزار کنند.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای سال ۲۰۲۲ میلادی در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند. یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

کد خبر 5826567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha