واکنش بغداد به تحولات «جنین»

واکنش بغداد به تحولات «جنین»

بغداد امروز به حمله رژیم صهیونیستی به جنین و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، در بیانیه رسمی «باسم العوادی»، سخنگوی رسمی دولت عراق، که امروز (سه‌شنبه ۴ ژوئیه) منتشر شده آمده است که دولت و ملت عراق ادامه جرایم رژیم اشغالگر صهیونیستی را که ده‌ها قربانی در میان مردم بی پناه فلسطین داشته را به شدت محکوم می‌کنند.

وی افزود: ادامه اقدامات خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی بدون هرگونه مانع و وجدانی و با سکوت قدرت‌های جهانی و شانه خالی کردنشان از مسئولیت‌هایشان اقدامی است که موجب بر هم خوردن ثبات و امنیت منطقه می‌شود و همه نیروهای حامی صلح و نهادهای بین‌المللی باید این اقدامات خلاف قوانین و عرف‌های بین‌المللی و خلاف همه آموزه‌های حقوق بشری را رسوا کنند.

العوادی تاکید کرد: در این شرایط حساس، عراق بر موضع ثابت خود درباره حق مطلق فلسطینیان در زیستن در سرزمین‌هایشان و مخالفت با حمله به آنان و حق ثابت آنان در برپایی کشور مستقل ملی فلسطین تأکید می‌کند.

در بیانیه رسمی «باسم العوادی»، سخنگوی رسمی دولت عراق، از همه نیروهای خیرخواه و جویای صلح در جهان خواسته شده که برای توقف و رسوا کردن این حمله اقدام کنند و این جنایت بزرگ را محکوم کنند و آن را تروریسمی آشکار به شمار آورند که به ثبات و زیست امن آسیب می‌زند.

کد خبر 5827437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha