۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

با تلاش متخصصان داخلی؛

سامانه جدید هواشناسی در پارس جنوبی راه‌اندازی شد

سامانه جدید هواشناسی در پارس جنوبی راه‌اندازی شد

بوشهر- سامانه جدید هواشناسی با تکیه بر تخصص، نوآوری و توان متخصصان در پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور نیازمندی‌های عملیاتی پالایشگاه دوازدهم در تشخیص صحیح و دقیق سرعت و جهت باد در مواقع اضطراری (نشت گاز و حریق) و همچنین تصمیم گیری برای پروانه‌های کاری در شرایط غیر عادی (سرعت زیاد باد، دما و رطوبت بالا) نیازمند سامانه‌ای جهت تشخیص شرایط فوق بود.

مهدی گرامی شیرازی خاطرنشان کرد: اداره اچ‌اس‌ای با استفاده از پتانسیل و توانمندی داخلی متخصصان و کارکنان نوآور این مجموعه، اقدام به طراحی، ساخت و راه اندازی سامانه هواشناسی کرد.

گرامی شیرازی به شاخص‌های برتر این سامانه اشاره و تصریح کرد: از مهمترین مزایای این سامانه، مانیتورینگ سرعت و جهت باد، دما و رطوبت هوا، سازگاری با شرایط آب و هوای منطقه, پایش آنلاین و نصب و راه اندازی با کمترین قیمت و توان داخلی است.

وی ادامه داد: این سامانه قابلیت اتصال و ارسال اطلاعات به تمامی پالایشگاه‌ها و ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی را نیز دارد و این دستگاه با هزینه کمتر از یک سوم پیشنهاد شرکت‌های بیرونی تهیه شده است.

رئیس اچ‌اس‌ای و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: اداره اچ‌اس‌ای با توجه به نیاز عملیاتی واحدهای ایمنی و آتش نشانی در فعالیت‌های روزانه، مانورها، تمرین‌ها و عملیات‌های اطفا حریق به شرایط جوی بالاخص سرعت و جهت باد، تصمیم به طراحی و ساخت سامانه فوق گرفت.

حبیب الله رئوف گفت: در این راستا با اعتماد و تکیه بر توان و پتانسیل کارکنان داخلی این مجموعه، این مهم انجام و به بهره برداری رسید.

رئوف به ویژگی‌های بارز این دستگاه اشاره و بیان کرد: نمایش داده‌های مورد نیاز به صورت آنلاین و با دقت فراوان، نصب آسان، دمای کاری منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ سانتیگراد، اندازه گیری سرعت و تعیین جهت باد، اندازه گیری سطح رطوبت تا ۸۰ درجه و قابلیت ذخیره از داده‌های ورودی از ویژگی‌ها و اقدامات مهم این سامانه است.

کد خبر 5828118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha