۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷

رئیس اداره آموزش منابع طبیعی مازندران:

۲۱۶۱ همیار طبیعت در مازندران ساماندهی شدند

۲۱۶۱ همیار طبیعت در مازندران ساماندهی شدند

ساری- رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری از ساماندهی دو هزار و ۱۶۱ همیار طبیعت طی سه ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا دادخواه گفت: دو هزار و ۱۶۱ همیار طبیعت در راستای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی در حوزه استحفاظی این اداره کل ساری در سه ماه نخست سال جاری جذب و ساماندهی شدند.

وی افزود؛ از این دو هزار و ۱۶۱ نفر همیار طبیعت جذب شده هزار و ۹۱۰ نفر در قالب همیار طبیعت دانش آموزی، ۸۷ نفر در قالب همیار طبیعت محافظ و ۱۶۴ نفر به عنوان همیار طبیعت مروج ساماندهی شده‌اند.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت مردمی بیان داشت؛ در سال گذشته این اداره کل موفق به جذب ۷۷۴ نفر همیار طبیعت شده بود و در سال جاری فقط در نخست دو هزار و ۱۶۱ نفر جذب داشته‌ایم، یعنی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نزدیک به سه برابر کل سال گذشته جذب و ساماندهی همیاران طبیعت انجام شد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه در منابع طبیعی، ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران، بسیجیان، طلاب و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت از جمله اهداف جذب همیار طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری است.

دادخواه خاطرنشان کرد: آموزش همیاران طبیعت با هدف تقویت سطح دانش و بهره گیری از توانمندی‌های آنان، بینش و مهارت در بین اقشار جامعه از طریق همیاران طبیعت از دیگر اهداف جذب همیار طبیعت در این اداره کل است.

کد خبر 5828186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha