جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنین

جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنین

منابع فلسطینی آماری از خسارات های اولیه یورش نظامیان صهیونیست به جنین ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، منابع فلسطینی خسارت های اولیه یورش رژیم صهیونیستی به جنین و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست ۳۰۰ منزل را به صورت کامل و حدود ۵۰۰ منزل را به صورت جزئی تخریب کردند.

از طرفی دیگر شهرداری جنین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت عامدانه در این عملیات، شبکه های آب و فاضلاب این شهر را تخریب کرده و به تاسیسات عمومی خسارت وارد کرده است.

شهرداری جنین تاکید کرد که تمام تلاش خود را برای اصلاح شبکه آب و فعالیت مجدد آن به کار خواهد گرفت.

جنایات جنگی تل آویو در جنین

از سوی دیگر، گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند حملات نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین می‌تواند ذیل جنایات جنگی قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است: عملیات نیروهای صهیونیست در کرانه باختری اشغالی که منجر به کشته شدن و مجروحیت‌های خطرناک شهروندان فلسطینی شده و خانه‌ها و زیر ساخت‌های آنان را تخریب می‌کند و باعث آوارگی تاسف بار فلسطینیان می‌شود در ذیل موارد نقض آشکار قوانین بین المللی و استانداردهای استفاده از قدرت سخت قرار گرفته و می‌تواند به عنوان جنایت جنگی تلقی گردد.

خبرگزاری فلسطین الیوم با انتشار این بیانیه افزود اقدامات رژیم صهیونیستی فاقد توجهیات حقوقی بر اساس قوانین بین المللی بوده و نگرانی‌های زیادی را در خصوص استفاده از سلاح و تاکتیک‌های نظامی توسط نیروهای اشغالگر علیه ساکنان جنین در پی داشته است.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده طی حملات نیروهای اسرائیلی ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیده که ۵ نفر آنها کودک بوده و علاوه بر آن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند و این تنها در روزهای دوشنبه و سه شنبه اتفاق افتاده است.

کارشناسان سازمان ملل متحد به این مساله اشاره کردند که این حمله تنها یکی از عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته بوده و در عین حال می‌توان آن را خشن‌ترین حمله از زمان تخریب اردوگاه جنین در سال ۲۰۰۲ دانست.

در این بیانیه تاکید شده است که فلسطینیان اراضی اشغالی تحت حمایت قوانین بین المللی بوده و از تمام موازین حقوق بشری برخوردار هستند و مقامات اشغالگر نمی‌توانند با آنها مانند یک تهدید امنیتی برخورد کنند.

این کارشناسان بین المللی خواستار مجازات رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین المللی شده چرا که اشغالگری آن غیر قانونی و اقدامات آن خشونت آمیز است. آنها تاکید کردند بی توجهی به مجازات این رژیم تنها باعث افزایش تنش و ادامه خشونت‌های مکرر آن می‌شود.

کد خبر 5829329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha