۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶

تامین و تجهیز سردخانه ها و کولرهای گازی

تامین و تجهیز سردخانه ها و کولرهای گازی

از اتصالات مسی در صنایع مختلف به‌ویژه در صنعت برودتی استفاده می‌شود. در این مقاله درباره علت استفاده از لوله‌ها در صنایع و ویژگی­ های آن توضیح می‌دهیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، لوله مسی به‌دلیل مزایای متعددی که دارد از ابزارآلات بسیار کاربردی در تأمین تجهیز سردخانه‌ها و قطعات کولرهای گازی و دیگر صنایع است. از اتصالات مسی در صنایع مختلف به‌ویژه در صنعت‌های برودتی استفاده می‌شود. در این مقاله درباره علت استفاده از لوله‌ها در صنایع و ویژگی‌های آن توضیح می‌دهیم.

استفاده از لوله مسی چه مزایایی دارد؟

لوله‌های مسی از ابزارآلات بسیار مهم و کاربردی در صنایع ساختمانی، تأسیسات و صنایع برودتی هستند. لوله مسی کاربردهای متنوع، فواید گوناگون و اشکال و انواع مختلفی دارد که هرکدام در زمینه خاصی کارایی دارند.

از خاصیت‌ها و فواید تجهیزات مسی می‌توان موارد زیر را نام برد:

استحکام و مقاومت بسیار بالا

مقاوم به خوردگی

غیرمغناطیسی

عدم نفوذ میکروب‌ها و آلاینده‌های مختلف

ضدباکتریایی

عدم انتشار گازهای سمی

سازگار با محیط‌زیست

مقاومت زیستی مناسب

داکتیلیته و چکش‌خواری

هدایت حرارتی فوق‌العاده

هدایت الکتریکی عالی

ماشین‌کاری مطلوب

قابلیت بازیافت

حفاظت خاصیت‌های الکتریکی و مکانیکی در دمای سرد

انواع لوله مسی

لوله‌های مسی براساس ساختار به لوله مسی سخت و لوله‌ مسی نرم، براساس ضخامت دیواره به انواع K، L، A و M براساس ساختار و شکل ظاهری به کلاف مسی، شاخه‌ای مسی، کویل مسی، مویین یا لوله مویی مسی دسته‌بندی می‌شوند.

اتصالات مسی چه کاربردی دارند؟

اتصالات مسی از ابزارآلات بسیار کاربردی و ضروری در صنایع هستند که تولید آنها به روش فرمینگ بوده و هیچ‌گونه درزی ندارند. این اتصالات به‌راحتی و به‌سرعت نصب شده و قابلیت تطبیق‌پذیری بالایی را دارا هستند. در برابر گرما، سرما، فشار و ضربه مقاوم بوده و با دیگر قطعات اصطکاک پیدا نمی‌کنند.

انواع اتصالات مسی عبارت‌اند از:

بوشن مسی

زانویی ۴۵ درجه مسی

زانویی ۹۰ درجه مسی

۴ راه اتصال مسی

کوپلینگ مسی

۳ راهی مسی

اتصال U مسی

کاهنده مسی

پوشش مکانیکی

سپریشن

تامین و تجهیز سردخانه ها و کولرهای گازی

دلیل استفاده از لوله مسی در صنایع برودتی چیست؟

در صنایع سرمایشی از ماده مبرد استفاده می‌شود که برای محیط‌زیست و طبیعت، آسیب‌زا و زیان‌بار هستند؛ زیرا این ماده به لایه اوزون آسیب زده و باعث گرمایش سریع زمین می‌شود. به‌دلیل خطرناک‌بودن ماده مبرد، برای آنکه میزان نشتی آن کنترل شود و به حداقل برسد، از اتصالات مسی استفاده می‌کنند. این لوله‌ها از نشت گاز مبرد جلوگیری می‌کنند و مانع از آسیب‌زایی آن می‌شوند.

به همین علت می‌توان گفت که دلایل استفاده از لوله مسی در سردخانه‌ها و صنایع دیگر عبارت‌اند از:

افزایش قدرت سیستم خنک‌کننده: لوله‌های مسی شیاردار داخلی، سطح حرارت را انتقال داده، جریان گردش در سیال خنک‌کننده را افزایش می‌دهند و سپس به‌صورت یکسان منتشر می‌کنند.

با پخش یکسان این ماده، عملکرد و بازدهی دستگاه برودتی و همچنین قدرت و شدت خنک‌کنندگی آن به‌صورت قابل توجهی بیشتر می‌شود. لوله‌های شیاردار نسبت به نوع بدون شیار، ۱.۸ الی ۲ برابر بیشتر حرارت را هدایت می‌کنند.

مقاومت بسیار بالا: تمام لوله‌های مسی دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی هستند. این لوله‌ها در برابر ضربه قوچ، فشار و خوردگی استحکام بسیار بالایی دارند. این لوله‌ها را تنها با فشار متمرکز ۳۱۱۳ نیوتونی می‌توان خرد و منهدم کرد.

عدم خوردگی دستگاه: خوردگی یکی از مشکلاتی است که به‌مرور در دستگاه‌ها ایجاد می‌شود و در گذر زمان به آنها آسیب می‌زند. لوله‌های مسی از خوردگی دستگاه جلوگیری می‌کنند، همچنین باعث جریان بسیار مطلوب مبرد در وسایل خنک‌کننده می‌شوند.

مقاومت در برابر ارتعاشات: در هنگام نصب وسایل سرمایشی، ارتعاش و لرزه‌هایی ایجاد می‌شود که منجر به خمیدگی، شل‌شدگی پیچ‌های لوله‌کشی، شکستگی و از بین رفتن تقارن لوله‌کشی دستگاه می‌شود. نصب صحیح و استاندارد لوله‌ها و اتصالات مسی به‌دلیل مقاومت بالای آنها باعث می‌شود این ارتعاشات کنترل شوند.

کنترل ضربه قوچ: هرگاه شیر خروجی سیال بسته شود، سیال داخل لوله به‌شدت و با سرعت بسیار بالایی برمی‌گردد و منجر به ضربه قوچ می‌شود.

ضربه قوچ تا هنگامی که انرژی دارد، ادامه پیدا می‌کند و سروصدای بسیار زیادی به‌وجود می‌آورد. لوله‌های مسی این ضربه‌ها را به‌خوبی کنترل می‌کنند و باعث می‌شوند گاز مبرد نشت نکند.

استحکام کششی فوق‌العاده: حجم لوله‌ها و اتصالات مسی که برای تامین تجهیز سردخانه‌ها و قطعات کولرهای گازی استفاده می‌شوند، با کاهش و افزایش دما تغییر می‌کند.

این لوله‌ها به‌دلیل حجم مناسب و مقاومت کششی بالا ترک نخورده و شکسته نمی‌شوند. درصورتی‌که لوله‌ها فاقد این ویژگی باشند، با تغییر دما دچار گسست و شکستگی شده و باعث پخش‌شدن گاز مبرد می‌شوند.

اتصالات مسی علاوه‌بر تامین تجهیز سردخانه‌ها و قطعات کولرهای گازی، در زمینه‌های زیر نیز استفاده می‌شوند:

معماری

سیم‌های الکتریکی و با هدایت بالا

لوله‌های سرمایشی

کابل و جعبه تقسیم

خطوط انتقال نیرو

الکترودها

مبدل‌های حرارتی

توزیع آب ولوله‌کشی منازل

بوته‌های مسی

سیستم‌های گرمایشی

سیستم انتقال سیالات

سیستم گاز پزشکی

انتقال آب در سیستم اطفاء حریق

فروشگاه سانا تجهیز تامین‌کننده تجهیزات سردخانه‌ها و قطعات کولرهای گازی

شرکت سانا تجهیز با برخورداری از سابقه‌ای ۴۰ ساله در زمینه تامین تجهیز سردخانه‌ها و قطعات کولرهای گازی، قطعات و ابزارهای مورد نیاز این صنایع و همچنین یخچال‌ها را با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب به‌صورت آنلاین به‌فروش می‌رساند.

با مراجعه به سایت این فروشگاه می‌توانید انواع لوله مسی، اتصالات مسی، پایه کولر، کمپرسور، پرایمر، گاز مبرد، پمپ تخلیه کولر، ابزارآلات یخچال، ابزار صنعتی، انواع عایق و سایر ابزارآلات را تهیه کنید.

پیش از خرید محصول مورد نظر خود، می‌توانید با پشتیبانی تماس گرفته و درباره آن ابزار سوالات‌تان را مطرح کنید. سانا تجهیز تا ۵۰ روز ضمانت بازگشت وجه محصولات خود را به‌صورت ۱۰۰ درصد ارائه می‌کند.

سانا تجهیز تمام استانداردهای لازم را کسب کرده و دارای نماد اعتماد است، بنابراین می‌توانید با اطمینان کامل از این مجموعه کالای مورد نظرتان را خریداری کنید.

سفارش‌ها به‌صورت مستقیم از انبار و در مدت ۴۸ ساعت ارسال می‌شوند. مشتریان گرامی سفارش‌های خود را در ۵ الی ۱۲ روز کاری می‌توانند دریافت کنند.

جمع‌بندی

لوله مسی کاربرد فراوانی در صنایع مختلف به‌ویژه لوازم سرمایشی دارد. این لوله‌ها براساس شکل، ضخامت و ساختار به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

از لوله‌ها و اتصالات مسی برای تامین تجهیز سردخانه‌ها و قطعات کولرهای گازی استفاده می‌شود تا دوام آنها افزایش پیدا کند و از نشت گاز مبرد جلوگیری شود.

لوله‌ها و تجهیزات مسی در برابر خوردگی، شکنندگی، فشار، ضربه قوچ و تغییرات هوا استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند، با محیط زیست سازگار هستند و به‌راحتی نصب می‌شوند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5830724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha