۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶

ادبیات دیگران؛

مصاحبه ویدیویی نویسنده نوقلم را به صدر فروش آمازون رساند

مصاحبه ویدیویی نویسنده نوقلم را به صدر فروش آمازون رساند

یک‌نویسنده کتاب نوجوانان پس از انجام یک مصاحبه ویدیویی رتبه اول فهرست پرفروش‌های آمازون را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، وقتی یک چهره تیک تاکی در مراسم امضای کتاب به شان وارنر به این دلیل نزدیک شد که او فوق‌العاده شکست خورده به نظر می‌رسید و از او خواست تا کتابی برایش امضا کند، هیچ یک از این دو تصور نمی کردند که همین ویدیوی کوتاه او را به راس فروش آمازون برساند.

شان وارنر ۵۸ ساله پشت میزی در یک سوپرمارکت در تگزاس نشسته بود تا به معرفی و امضای کتابش با عنوان «لی هاوارد و ارواح سیمونز-پیرس مانور» بپردازد که کتابی برای نوجوانان درباره معمای قتل بود. در همین حین فرد غریبه‌ای به او نزدیک شد و شروع به پرسیدن درباره کتابش کرد.

فیلمبردار هم از این گفتگوی کوتاه فیلمبرداری و آن را در تیک‌تاک منتشر کرد. این ویدیو که اکنون نزدیک به ۱۸ میلیون بار دیده شده، نشان می‌دهد که وارنر توضیح می‌دهد کتابش درباره دختر نوجوانی است که با یک روح متحد می‌شود تا بتواند به حل معمای قتل والدینش بپردازد.

مصاحبه کننده از وارنر می‌خواهد نسخه دومی از کتاب را هم امضا کند تا به یکی از کاربران داده شود و اضافه می‌کند تلاش خواهد ‌کرد تا کمی عشق برای این کتاب در این شبکه اجتماعی جلب کند.

این ویدیو روز یکشنبه پست شد و با نظرات حمایتی کاربرانی روبه‌رو شد که قول خرید کتاب را می‌دادند. روز دوشنبه، وارنر در توییتی نوشت که این رمان در فروش آمازون در بخش نوجوانان رتبه اول را کسب کرد و کمی بعد در همه ژانرهای کتاب به کتاب رتبه اول رسید.

وارنر در واکنشی ویدئویی به موفقیت کتاب گفت: وقتی «رد» آمد و با من صحبت کرد، خیلی مشتاق بودم در آن لحظه با کسی صحبت کنم زیرا فروش کتابم کند پیش می‌رفت. اما آنچه اتفاق افتاد فراتر از تصور من بود.

وارنر قبل از اینکه نویسنده شود به عنوان چترباز پیاده نظام، درمانگر کودکان و کارشناس کامپیوتر کار می‌کرد. او در وب‌سایت خود نوشته است: در هر مرحله از زندگی‌ام، مردم از نوشته‌هایم تعریف می‌کردند، اما همان افراد به من باور نداشتند... من اینجا هستم تا رویای کودکی‌ام را انجام دهم.

رمان وارنر نوامبر ۲۰۲۲ توسط ناشر مستقل بلک رز رایتینگ از تگزاس با جلد شومیز چاپ شد.

«تیک تاک» در چند سال اخیر با هیاهوی آنلاین میلیون‌ها لایک و کامنت برای کتاب‌ها گرفته که فروش آنها را افزایش داده است. کالین هوور، مددکار اجتماعی سابق و نویسنده ادبیات داستانی نوجوانان، پس از اینکه طرفداران وی در تیک تاک رمان او «با ما به پایان می‌رسد» را به راس فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز رساندند، عنوان ملکه تیک‌تاک را گرفت.

کد خبر 5830801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha