۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴

مشاور وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ارائه ایده‌ها و ابزار جذاب آموزشی در رویداد «الف‌تا»

ارائه ایده‌ها و ابزار جذاب آموزشی در رویداد «الف‌تا»

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف از نمایشگاه «الف‌تا» رشد، هم افزایی و تعامل گروه‌های تربیتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پارسا نیا مشاور وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی «الف تا» که صبح امروز در شبستان مصلی تهران برگزار با بیان اینکه هدف از برگزاری این رویداد هم افزایی و تشکیل اجتماعی از گروه‌های تربیتی برای یادگیری جمعی است، گفت: ما می‌خواهیم این رویداد نقطه آغازی برای تعامل گروه‌های تربیتی باشد به همین خاطر بود که ۱۶ هزار اثر دانش آموزی به دبیرخانه این رویداد ارائه شد. همچنین ۲۰ هزار اثر از سوی معلمان آموزشی مقطع ابتدایی داشتیم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم داوری منصفانه با معیارها و استانداردهای مشخص داشته باشیم، گفت: چند بخش در این رویداد طراحی کردیم در بخشی از این رویداد مدارسی را گردآوری کردیم که مجموعه‌ای از اقدامات را در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا کرده بودند. در این بخش سه مدرسه برتر انتخاب خواهند شد.

پارسانیا با بیان اینکه بخش دیگری از این رویداد را به هنرستان‌ها و هنرآموزان اختصاص دادیم گفت: ۳۰۰۰ اثر هم در این بخش وارد مرحله کشوری شدند که ۲۸۵ اثر در مرحله کشوری پذیرفته شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: بخش دیگر این رویداد را به ایده‌ها و طراحی‌های تربیتی اختصاص دادیم. برای مثال ایده یک معلم برای جذابیت در انتقال مطلب یا یک طراحی نوآورانه توسط معاون مدرسه از موضوعات این بخش از رویداد بوده است.

وی با اشاره به بخش بین‌الملل رویداد گفت: نوآوری‌ها و ایده‌های تربیتی جذابی از ۹ کشور در قالب نوآوری‌های معلم آموزی دانش آموزی و در سطح مدرسه ارائه شده است امیدواریم ارائه این برنامه‌های بین‌المللی به افزایش آگاهی‌ها جهان اسلام منجر شود.

پارسانیا سرسرای حل مسأله را بخش دیگر این رویداد عنوان کرد و گفت: حدود ۸ معضل و چالش وزارت آموزش و پرورش در این بخش انتخاب شده است تا جایی برای بحث و بررسی برای حل این چالش‌ها باشد. از همه دانش آموزان، معلمان و آموزگاران می‌خواهیم در این سرسرای گفتگو محور حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه چیزی برای فروش نداریم گفت: هدف از این نمایشگاه رشد، هم افزایی و تعامل گروه‌های تربیتی است. امیدوارم همه گروه‌های تربیتی بیشترین همکاری و بیشترین استفاده را از این ظرفیت داشته باشند و شبکه‌ای از گروه‌های تربیتی ایجاد کنند.

کد خبر 5831597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha