۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶

عباسی در گفتگو با مهر:

اختلافات میدان گازی آرش رابه شکل دیپلماتیک ودوستانه حل خواهیم کرد

اختلافات میدان گازی آرش رابه شکل دیپلماتیک ودوستانه حل خواهیم کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران از حق مردمش در میدان گازی آرش نمی‌گذرد و در زمان لازم اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد، زیرا ما در میدان آرش سهم داریم ولی آن را به شکل دوستانه حل می‌کنیم.

فریدون عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با مهر و در خصوص میدان گازی آرش، گفت: جمهوری اسلامی ایران از حق مردم خودش در میدان گازی آرش نمی‌گذرد و به موقع و در زمان لازم اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد، زیرا ما در میدان آرش سهم داریم ولی آن را به شکل دیپلماتیک و دوستانه حل خواهیم کرد.

وی افزود: توصیه می‌کنم اکنون که مواضع سیاسی کشورها به سوی آرامش در حرکت است، آنها تحت تأثیر سیاست‌های استکبار جهانی که در حال خروج از منطقه است، قرار نگیرند.

عباسی با اشاره به انتشار برخی مصاحبه‌های مشکل‌ساز در رسانه‌های کشورهای منطقه، تاکید کرد: لازم است در کشورهای منطقه از درج نظرات و برخی مصاحبه‌ها در مطبوعات و رسانه‌ها خودداری شود و با رجوع به میدان دیپلماتیک و کمک وزارت خارجه به حل و فصل اختلافات پرداخته شود و منافع همه کشورها را در نظر گرفته تا حول آن به مذاکره بپردازیم. توجه داشته باشیم که ما ملت‌های مسلمان و هم کیش و همسایه هستیم و اختلافات به وجود آمده به خاطر شیطنت‌های انگلستان در گذشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان حمایت کامل مجلس از وزارت نفت و دولت برای حل مشکل میدان گازی آرش، گفت: در مجلس نظرات کارشناسی و توصیه‌های خود را برای حل مشکل میدان گازی آرش به وزارت نفت ارائه دادیم. چنانچه دولت به مصوباتی نیاز داشته باشد حاضر هستیم آن را مانند قانون‌های راهبردی که در مجلس تصویب کردیم، با اولویت مورد بررسی قرار دهیم و دولت را در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

نماینده حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریشه مشکلات به‌وجود آمده در میدان گازی آرش، تصریح کرد: با نگاه به منطقه خودمان ملاحظه می‌کنیم که بعد از جنگ جهانی دوم، انگلستان به دلیل ضعفی که در دوران جنگ پیدا کرد و در نتیجه قدرت اقتصادی خود را از دست داد، سیاستش در منطقه را تغییر داد. در نتیجه کشورهایی را شکل داد و محل‌هایی را برای مناقشه به‌وجود آورد.

وی ادامه داد: در آن‌زمان دولت وقت ایران اقتدار لازم را نداشت لذا با تقسیم بندی‌هایی که انگلیسی‌ها انجام دادند، منطقه‌ای را میان ایران عربستان و کویت به عنوان محل مناقشه‌ای ایجاد کردند که بخشی از آن به همین حوزه انرژی آرش باز می‌گردد.

کد خبر 5832048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha