۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی خبر داد؛

تعیین تکلیف و پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان تیرماه

تعیین تکلیف و پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان تیرماه

اراک- مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی گفت: تا پایان تیرماه امسال، ۹ هزار میلیارد تومانی که در بودجه بابت مطالبات همسان‌سازی بازنشستگان تخصیص یافته، تعیین تکلیف و پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیقه حسامی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: صندوق بازنشستگی کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در استان این صندوق ۲۹ هزار و ۸۵۰ نفر عضو دارد.

حسامی با اشاره به اینکه ۶۹ درصد بازنشستگان استان را آقایان و ۳۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند اظهار کرد: بیشترین فراوانی بازنشستگان استان به ترتیب برای وزارت آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت کشور است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی افزود: میانگین سن بازنشستگی در این استان ۵۱ سال، میانگین فعلی بازنشستگان ۶۴ سال، میانگین مدت خدمت بازنشستگان فعلی ۲۸ سال و میانگین مدت پرداخت حقوق ۲۹ سال است.

پرداخت ۳۱۵ میلیارد تومان ماهیانه حقوق بازنشستگان

وی با اشاره به اینکه میانگین حقوق بازنشستگان در سال جدید با افزایش‌های اعمال شده ۱۰ میلیون ۲۰۰ هزار تومان است بیان کرد: ماهانه ۳۱۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی در حوزه‌های مختلف خدمات را به بازنشستگان ارائه می‌دهد ادامه داد: خدمات این صندوق در قالب وام (ضروری، ازدواج، وام حمپاد و اربعین)، بسته طرح یاری به بازنشستگان ارائه می‌شود.

حسامی با اشاره به اینکه سال گذشته، هفت هزار نفر از وام ضروری این صندوق به مبلغ هر نفر ۱۵ میلیون تومان استفاده کرده‌اند گفت: امسال مبلغ وام به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است و در سه ماه ابتدایی امسال، ۱۲۵۴ نفر موفق به دریافت وام شدند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی با بیان اینکه مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان را ۳۵۰ میلیون ریال با اقساط ۳۶ ماهه اعلام کرد و گفت: افرادی می‌توانند از این وام استفاده کنند که تاریخ عقد فرزندان آنها در بازه زمانی اول فروردین ماه سال ۹۸ به بعد باشد.

وی افزود: سال گذشته به ۵۳۴ نفر از بازنشستگان استان وام ازدواج پرداخت شد و با توجه به راحت‌تر شدن شرایط امید است در سال جاری افراد بیشتری از این وام استفاده کنند.

حسامی در ادامه بیان کرد: صندوق بازنشستگی استان مرکزی از پایان‌نامه‌های دانشگاهی برای بازنشستگان و فرزندان آنها نیز حمایت می‌کند و در این راستا به پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد ۶ میلیون تومان و دکتری هشت میلیون تومان پرداخت می‌کند سال گذشته ۲۹ نفر موفق به دریافت آن شدند.

بهره مندی ۹۴۵ نفر از خدمات بیمه‌ای

وی اظهار کرد: استفاده از خدمات تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت از دیگر خدمات است که بازنشستگان می‌توانند با شرایط مناسب از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۷۷۶ نفر و در سه ماه ابتدای امسال، ۹۴۵ نفر از خدمات این بیمه استفاده کردند.

وی عنوان کرد: به منظور ارتقای خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی وجود دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی اضافه کرد: اقدامات خوبی در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق صورت گرفته در طرح اختیاری بیمه تکمیلی جدید درمان (صبا)، محدودیت سقف پرداخت از تمامی خدمات بستری و اعمال جراحی و تأمین دارو برای بیماران خاص برداشته شده، برای نخستین بار خدمات دندانپزشکی و دارو اضافه شده و برخی تعهدات از جمله، ویزیت با افزایش سقف چهار برابری همراه است.

حسامی اظهار کرد: بازنشستگان مشمول طرح اصلی جبران هزینه خسارت درمان در سال جاری در صورت تمایل به استفاده از این بیمه تکمیلی باید از اول مردادماه امسال به درگاه خدمات الکترونیکی به آدرس sabasrm.ir نسبت به درخواست خود اقدام کنند. سرانه مشارکت مشمولین طرح انتخابی صبا به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده و تاریخ تبت نام از اول مرداد و تاریخ اجرای طرح از یکم اردیبهشت ماه است.

حسامی با تاکید بر اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان جزو مطالبات جدی و به حق این قشر است که به صورت مستمر از سوی مسئولان صندوق در حال پیگیری است گفت: امید است بتوان تا پایان تیرماه امسال، ۹ هزار میلیارد تومانی که در بودجه بابت مطالبات همسان‌سازی تخصیص یافته، تعیین تکلیف و پرداخت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تکریم بازنشستگان هر سال در آئینی از بازنشستگان نمونه استانی تقدیر می‌شود و امسال نیز طبق فراخوانی که از قبل برای دستگاه‌های مختلف ارسال شد، افراد داوطلب در ۶ محور فعالیت‌های خود را ارائه و مورد ارزیابی قرار گرفت و فردا (پنجشنبه) طی آئینی از بازنشستگان کشوری نمونه در استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی تجلیل می‌شوند.

کد خبر 5834622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      30 14
      بازنشستگان تامین اجتماعی ناتنی تشریف دارن ازسال۱۴۰۰معوقه دارن کسی هم عین خیالش نیست952
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      40 2
      با سلام صحبت از پرداخت وام و استفاده از امکانات رفاهی افزایش تعهد بیمه تکمیلی و سفر به عتبات هیچ مشکل بازنشستگان کم نمی کند فقط وفقط اجرای همسان سازی و پرداخت مطالبات شاید درصدی بااین تورم وگرانی از مشکلات بازنشستگان کاسته شود
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      47 7
      خداهدایتتون کنه اینقدربااعصاب بازنشستگان کشوری بازی نکنید
    • یک رزمنده دفاع مقدس IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      20 25
      📣 📣♦️ قابل توجه بازنشستگان محترم تامین اجتماعی لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد فقط و فقط توجه کنید مال بازنشستگان کشوری و لشکری می باشد ، برای بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ لحاظ نشده ، ما بازنشستگان تامین اجتماعی مظلوم واقع شدیم نمیدانیم چرا صدای کانون عا
    • ر IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      37 7
      تورا خدا حقوق بازنشستگی کشوری زیاد کنید برای بچه هامون زن بگیریم بخدا نمیتونیم یه پسرم ۳۷ سالش یه پسر۳۴ سالشونه با ده میلیون
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      37 11
      به فکر بازنشسته های تامین اجتماعی هم باشید ناحقی نکنید
      • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
        11 15
        فعلا رئیسی بفکر تأمین اجتماعی نه کشوری
    • Nima IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      24 34
      اگر قرار هست به بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ چیز تعلق نگیرد حق ندارند همسان‌سازی بازنشستگان کشوری اجرا شود مگر یک بام و دو هوا میشود
      • م ع IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
        12 8
        به شما که خیلی اضافه شد. خوبه بابا
      • ایران IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
        10 5
        درودبرشرفت حرف حقوزدی
      • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
        0 0
        بایدتمام اقشاربازنشسته کنارهم باشیم.تفاوت یکی دومیلیونی چاره کار نیست.همه جادودستگی درست کردن که خودمون بجون هم بیفتیم.تامین اجتماعی و لشکری کشوری چه صیغه ایه؟؟!
    • بازنشسته فرهنگی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      22 4
      اجرای همسانسازی بازنشسته کشوری به صورت کامل همین!!!!!
    • حجت IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      7 3
      ۱۱ سال است حرف درمانی برای بازنشستگان شدا دارو ازدواج فرزند هزینه دانشگاه یا وام مسکن یا اجاره مسکن کا ر را قاطعانه دنبال کنید واین مطالباتی که امروز ارزشش ۲۵ در صد شده پرداخت کنید 925
    • حمید حمیدی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      25 1
      بازنشسته بیچاره خرجش ده برابر شاغل هست پسر و دختر یک نفر عروس داماد کرده چهار پنج نفر بر می گردند نوه و ... خدا وکیلی خیلی ظلمه بازنشسته همیشه شرمنده خانوادش باشه اصلن مورد سرزنش قرار میگیره تو خانواده بدلیل عدم استطاعت مالی و عدم توانایی در تامین مایحتاج خانواده ببخشید آدم حسابش نمیکنند
    • US ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      22 1
      توراخدااینقدروعده سرخرمن ندید.این بازنشستگان رادل به خون کردید.هرروزخبرهمسان سازی میدید.ولی بجز سرابی بیش نیست خداخودش به فریادمابرسه.
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      17 2
      هنوز احکام را صادر نکردند فقط وعده می دهندنمی توانم این وعده هاراباورکنم
    • دارایی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      12 1
      بازنشستگان 14میلیون هستن چطورشما 315ملیارد حقوق میدیدچقدردروغ میگید
    • 0641011997 US ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      7 3
      من بازنشسته سال ۸۷ هستم و حقوقم خیلی پایینتراز همتراز های خودم هست و حق بازنشستگی من هم خیلی نسبت به بقیه کم بود
    • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      17 3
      ولاه من به دلیل بیماری زود بازنشست شدم.الان هم در به در دنبال کارم.۳تا بچه دبستانی دارم با ده ملیون حقوق.چطور زندگی کنم.بخدا مرگ بهتر از شرمندگی پیش زن و بچه است.کی مملکت درست میشه؟عدالت کجاست؟
    • 0641011997 US ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      8 3
      حقوق وپاداش بازنشستگی ام خیلی کم هست من سال 87بازنشسته شدم وحقم ضایع شد درحالی که تمام سال خدمتم عضوصندوق بازنشستگی بودم ضرر کردم و پول و سودی که سالهای بعد دادن قابل مقایسه بابازنشستگاان سال 87نبود الانم حقوقم ایینه
    • AE ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      24 5
      با سلام انشالله که همسان سازی حقوق که خواسته واقعی بازنشستگان است در همبن تیرماه کام بازنشستگان کشوری رو شیربن کند. با تشکر از خوزستان
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      6 3
      احتمالا ما یا حمال تشریف داریم یا اینکه از کشوری دیگر و قوم دیگر می‌باشیم چه معنی داره حق و حقوق تامین اجتماعی را به اسم کارگر و بکام یکسری دیگر ...
    • حسن از زاهدان IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      7 4
      در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت که هیچ حرفی نیست یکسال بیشتر است که خبری نیست و پرداخت نمی کنند۷۹۴
    • بازنشسته کشوری IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      12 3
      بازنشسته نمونه دیگه چه صیغه یه . به داد ما بازنشستگان مظلوم کشوری و لشکری و کارگری برسین .
    • محرم اسماعیل نژاد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      10 1
      باسلام و تشکر شما را به خدا تکلیف این رتبه بندی وهمسان سازی بازنشستگان فرهنگی را حل نمایید بسیار متشکرم
    • م .ک US ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      3 1
      پاداش اخرخدمت وحق مرخصی بازنشسته های سال پیش چرانمیدن؟حتمامنتظرهستن ارزش پول کمتربشه تادردی رادوانکند.
    • جلال IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      11 1
      بنده با 32 سال سابقه تامین اجتماعی در سال 1401 دی ماه بازنشسته شدم حقوقم فقط 7تومنه اجاره خونه و سایر مشکلات .
    • نادر IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      4 1
      با سلام، ی مربی بزرگی همیشه شعارش این بود و می‌گفت؛ تا وقتیکه سوت پایان بازی رو نشنیدی، بازی تمام نشده و ادامه داره،. این یعنی اینکه بازنشستگان عزیز، تا زمانی که پول همسان‌سازی ب دست شما نرسیده،اصلا باور نکنید ک همچین اتفاقی خواهد افتاد!! یعنی وعده سر خرمن
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      3 1
      من4فرزندتوی خونه دا رم که2تاهنوزدرس میخونن باحقوق9500چکارکنم
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      3 2
      باسلام بازنشسته فرق نمی کند بازنشسته کجا باشد مهم این است که کسی به بازنشسته توجه نمی کند این حقوق هم که میدهند همش هزینه درمان میشود وکرایه وبقیه هزینه هاراواقعا باید ازکجا تامین کرد بااینهمه بیماری توان کارهم وجود ندارد فقط خدا
    • بازنشسته IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      2 2
      سلام من درست متوجه نشدم 250هزار بابت خسارت درمان یعنی چه؟؟؟این به غیر از مبلغ تکمیلی است؟؟؟ هزینه دندانپزشکی هم مگر هست و چقدره؟؟؟
    • عباسعلی جمشید DE ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      2 1
      سلا۷۹۳م ودرودچراامسال ثبت نام بیمه دریافت دارورااعلام نمیکنید
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      3 1
      چرا ب بازنشسته های تامین اجتمایی اهمیت نمیدین ؟همسانسازی حقوقها ک قرار بود پس چطور شد فقط بلدین قیمتها هرروز گرانتر کنین ی سفر زیارتی یا یک وام درست و حسابی ب ما تعلق نمیگیره داروها سر ب فلک کشیده هیچ امکاناتی نداریم
    • DE ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      4 2
      ضمن عرض ادب. از مسولین خواهش دارم بفرمائید یک بازنشسته با۴ فرزند که دونفرشون دانشجو و دونفرشون دانش آموز و خانه مستاجری با حقوق ۱۲میلون چطوری زندگی کنن. حتی در ماه یک وعده هم نمی توانند غذای کاملی بخورند . چه برسد به هزینه‌های درمان و... در نامیدی بسی امیداست /پایان ...
    • عبدالرضاقیم DE ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      3 2
      همسان‌سازی رااجراکنید کمک خوبی است
    • محمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      4 1
      سلام بحث همسان‌سازی الان بهترین تیتر برای روزنامه ها و فضای مجازی شده مگه یه بازنشسته که اینهمه کوله بار مشکلات روش ریخته چقدر می‌تونه تحمل داشته باشه چقدر با اعصاب وروان بازنشستگان بازی میکنید الان بحث همسان‌سازی نقل و نبات شده توی تاکسی نشستیم بحثش است توی مجالس و... همه جا هروز روزنامه خبر خوش ..
    • US ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      3 1
      لطفا همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین رو در اسرع وقت اجرا نمایید تا گره ای از مشکلات این قشر عظیم جامعه باز شود .
    • کریم IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      6 1
      ترابخدا بداد بازنشستگان کشوری ولشگری وکارگری برسید بخداقسم بااین تورم وگرانی بیشترازاین ماراشرمنده زن وبچه هامون نکنید به‌ والله بر یدیم فرقی‌ بین بازنشستگان محترم نگذارید وهمسانسازی شامل همه باشدنه فقط لشگری وکشوری عزت زیاد
    • علی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه.همسان سازی همش دروغه.بازنشسته یعنی مهره سوخته.فقط حیف جوانی وزجر در جبهه های جنگ.
    • علی IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      0 0
      اگر جلوی تورم و گرانی در کشور گرفته شوند..دیگه احتیاجی به افزایش حقوقهانیست،، افزایش حقوقیکه ، باعث تورم و گرانی بیشتر در کشور شود، دردی از مردم دوا نمیکنند،،یاالله
    • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      2 0
      همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری کدامین زمان عمل خواهد شد،
    • بازنشسته کشوری IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      1 0
      توراخدا من همسرم فوت کرده است ویک دستوبیکاروچند بچه وپسر ۳۷ سالشه هنوز ازدواج نکرده با حقوق ۶۵۰۰ تومان شما بگید چکار کنیم خودم هم باید چشمانم راعمل کنم جایی رانمی بینم .محض رضای خدا هرکه رامیبینک بازنشسته حقوقش ده تومان هست می نالد وای به حال من بی سرپرست که هم مادرم هم پدر..
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      2 0
      مگه افزایش حقوق تیرماه شامل همه بازنشستگان تامین نمیشود پس چرا حقوق این برج من طبق روال قبلی پرداخت شده؟
    • حمید IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      0 0
      خدایاچنان کن سرانجام کار تو خوشنودباشی و ما رستگار خدایا همه را براه راست هدایت کن