۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد؛

ثبت ۱۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در ساری

ثبت ۱۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در ساری

ساری- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: از زمستان پارسال تاکنون ۱۲ روز هوای برای گروه های حساس در ساری ناسالم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عطاء الله کاویان بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پایش آلودگی هوای استان با بیان اینکه کارگروه ماده ۱۴ قانون پاک با هدف پایش صنایع و واحدهای تولیدی فعالیت می‌کند، افزود اگر آلایندگی این واحدها محرز شود باید از محدوده شهر خارج شود و اگر این مسئله رخ ندهد باید ۳ درصد ارزش افزوده را به عنوان جریمه پرداخت کنند.

وی با عنوان اینکه خوشبختانه در استان مازندران مشکلات آلودگی شهرها را نداریم، هرچند در این زمینه آمار اطلاعات خوبی نداریم افزود: در حال حاضر یک ایستگاه پایش هوا در مرکز استان مازندران فعالیت می‌کند و این ایستگاه آمار دو پارامتر مربوط به آلودگی را پایش می‌کند.

وی ادامه داد: امسال از محل اعتبارات محیط زیست برای ارتقای سیستم ایستگاه به اندازه‌گیری ذرات معلق اقدام شده است و امسال اندازه‌گیری ذرات معلق نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی دو ایستگاه در شهرستان آمل و نکا در دستور کار است، افزود: با راه اندازی این ایستگاه پایش آلودگی هوا در این دو شهرستان صورت می‌گیرد.

کاویان با عنوان اینکه بخشی از اعتبارات در قالب سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است، گفت: بخشی از صنایع و معادن استان در آمل واقع شده است از این رو ایستگاه پایش هوا در آمل و نکا راه اندازی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان اقدام به راه اندازی ایستگاه پایش آلودگی هوا در آمل و نکا می‌کند و قیمت تمام شده برای هر ایستگاه یک میلیارد تومان است اما برای راه‌اندازی هر ایستگاه در استان ۶۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ظرفیت شهرداری‌ها از محل جرایم زیست محیطی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید از مرکز پایش هوا استفاده کنند و با یکی دو شهرداری تفاهمنامه منعقد کردیم.

کاویان گفت: براساس آمار ایستگاه موجود در ساری ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس در زمستان ۱۴۰۱ ثبت و امسال نیز یک روز ناسالم، ۹۳ روز پاک و ۱۶ روز قابل قبول ثبت شده است.

کد خبر 5841024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha