۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱

هشدار دادستان البرز به شهرداری‌ها؛

جذب بی ضابطه نیرو در شهرداری‌های شهرستان البرز ممنوع است

جذب بی ضابطه نیرو در شهرداری‌های شهرستان البرز ممنوع است

قزوین- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در خصوص جذب خارج از ضابطه نیروی انسانی در مجموعه مدیریت شهری هشدار داد.

حجت الاسلام محمد تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جذب نیروی انسانی در هر سازمان مستلزم طی روند اداری از جمله گزینش بوده و می‌بایست در چارچوب ضوابط و مقررات استخدامی انجام شود.

وی افزود: اینکه برخی افراد خارج ضابطه و به صورت سفارشی ابتدا جذب و بکارگیری شوند و سپس در موقعیت مناسب مراحل اداری را انجام می‌دهند به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و باید در وهله اول صلاحیت و شایستگی افراد احراز و این فرصت جذب به صورت عمومی فراهم شود و مختص افراد خاص نباشد.

این مقام قضائی بیان کرد: طی روزهای اخیر جذب خارج از ضابطه نیروی انسانی در مجموعه مدیریت شهری شهرستان برخی حواشی و گلایه‌هایی را ایجاد کرده که در این خصوص هشدارهای لازم به مدیران شهری داده شده و قطعاً دستگاه قضائی در راستای احیا حقوق عامه موضوع را پیگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام تقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر نسبت به شهرداری‌ها نقش نظارتی دارند و در این خصوص باید به خوبی ایفای نقش کنند و نباید شوراها زمینه ساز برخی اقدامات خارج از ضابطه باشند و برخی مسائل را بدون رعایت مقررات مربوطه به شهرداری‌ها تحمیل کنند و بدون شک اینگونه مسائل توسط دادستانی و سازمان بازرسی پیگیری می‌شود.

کد خبر 5841765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha