۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه:

تجمع «یوم العباس» در ارومیه برگزار می شود

تجمع «یوم العباس» در ارومیه برگزار می شود

ارومیه - رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت:: برای دومین سال متوالی مراسم «یوم العباس» در روز تاسوعا نهم محرم با حضور هیئات مذهبی و روحانیون ارومیه در خیابان سرداران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن محمدی ظهر پنجشنبه در جلسه شئون فرهنگی ارومیه، اظهار کرد: عزاداری امام حسین (ع) آمیخته با شور، شعور، عشق، عرفان، حماسه و عقلانیت است و مکتب امام حسین (ع) با داشتن این شاخصه‌ها عقلانیت و شعور را در انسان تقویت می‌کند.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ انسان‌هایی بودند که یک بعدی حرکت کردند و با مسائلی خود را مشغول کردند که خیال می‌کردند معنویت است اما از عقلانیت غافل شدند در حالی که معنویت بدون عقلانیت اصلاً نداریم و در مقابل هم برخی‌ها از معنویت دور ماندند و فکر می‌کردند این کار عقلانی است و حال آن که عقلانیت انسان را به معنویت و خداوند می‌رساند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان این که هیئت محل شکوفایی عقلانیت است، گفت: امام حسین (ع) در جهت شکوفایی عقلانیت امت حرکت کردند و دشمنان اهل بیت با تبلیغات دروغین و سو علیه دین و ائمه معصومین به دنبال تخدیر مردم بودند که عقلانیت و تفکر را از مردم می‌گرفت و امام حسین قیام کرد تا دوباره فکر و عقل را تقویت کند و قیام امام زمان (عج) عقلانیت و معنویت را تکمیل کرده و به اوج خواهد رساند.

وی در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های ماه محرم در ارومیه اشاره کرد و افزود: همه مساجد و هیئات مذهبی از تبلیغات اسلامی ارومیه مجوز برپایی عزاداری را اخذ کرده اند و در همه نقاط ارومیه مراسم و دستجات عزاداری برگزار خواهد شد و به همه دستجات تاکید شده است که رعایت وقت را بکنند، بنابراین ساعات عزاداری از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ دقیقه شب خواهد بود.

حجت الاسلام حسن محمدی ادامه داد: دهه محرم دهه امر به معروف و نهی از منکراست و در این راستا غرفه‌های دختران انقلاب در ارومیه با هدف امر به معروف و نهی از منکر عاقلانه راه اندازی خواهد شد و هم چنین ایستگاه‌های پرسش و پاسخ با حضور اساتید حوزوی و روحانیون اعزامی از قم برقرار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای دومین سال متوالی مراسم یوم العباس در روز تاسوعا؛ نهم محرم با حضور هیئات مذهبی و روحانیون ارومیه در خیابان سرداران برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ خانواده‌های مذهبی و هیئتی ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه در بعد از ظهر سه شنبه عنوان کرد: به روال سال‌های گذشته روحانیون ارومیه و اعزامی از قم به مساجد و دستجات عزاداری برای سخنرانی و تبیین معارف اهل بیت اعزام خواهند شد و در این راستا از حضور روحانیون مقیم قم در ارومیه استقبال می‌کنیم.

کد خبر 5841855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha