۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۰:۵۸

۷ میلیارد برای بهسازی مسیر چشمه «آب گرم» دلفان اختصاص یافت

۷ میلیارد برای بهسازی مسیر چشمه «آب گرم» دلفان اختصاص یافت

دلفان - هفت میلیارد ریال به‌منظور بهسازی و ایمن‌سازی مسیر دسترسی چشمه «آب گرم» شهرستان دلفان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: منطقه چشمه «آبگرم» دلفان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه گردشگری دارد که در این راستا بهسازی، بازسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در صورت مناسب‌سازی راه دسترسی، این ظرفیت می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد منطقه داشته باشد و زمینه جذب گردشگران فراوانی از سراسر کشور را فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه چشمه «آب گرم» دلفان یا چشمه «شفا» به‌عنوان یک جاذبه گردشگری سلامت و درمان، همچون الماسی در دامنه رشته‌کوه زاگرس قرار دارد، افزود: این چشمه در ۶۰ کیلومتری غرب شهر نورآباد و بین دو رشته‌کوه گله و سفیدکوه در زاگرس واقع شده است.

حسن‌پور، اضافه کرد: این چشمه در محل تلاقی سه رودخانه «گاماسیاب»، «گیزه‌رود» و «سیمره» به‌عنوان یک مکان در حوزه گردشگری درمانی، همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و دوستدار طبیعت است.

وی تصریح کرد: چشمه «آب گرم» دلفان ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، گفت: در اطراف این چشمه، دیگر دیدنی‌های دلفان ازجمله دامنه‌های سرسبز و کوه‌های سر به فلک کشیده «گرین»، «چغادزدان»، «سرکشتی» و «بزکن»، رودخانه‌های خروشان «گیزه‌رود»، دشت‌های سرسبز «خاوه» و «چواری»، سراب‌های نیاز و جنگل‌های سرسبز جنوب غرب دلفان نیز ضرورت توسعه گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی را در این شهرستان را دوچندان کرده است.

کد خبر 5842048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha