۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹

آیین «سبیل خوانی» در شوشتر اجرا شد

 آیین «سبیل خوانی» در شوشتر اجرا شد

شوشتر- همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) آیین کهن سبیل خوانی (سبیل عطشان) و نواختن دُهُل و سُرنا که از سنت‌های قدیمی شوشتر است، اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در راستای احیا و حفظ آئین و سنت کهن محرم، مداحی و نواهای محرمی کهن دیار شوشتر برنامه‌ای به همت هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی در مسجد شیخ جعفر شوشتری (ره) برگزار می‌شود.

در ادامه این رویداد فرهنگی مذهبی نواها و مداحی‌های سنتی کهن شهر شوشتر توسط پیر غلامان و سینه سوختگان اهل بیت عصمت و طهارت به اجرا در آمد.

از جمله برنامه‌های اجرا شده می‌توان به آئین کهن سبیل خوانی (سبیل عطشان) و نواختن دُهُل و سُرنا که از سنت‌های قدیمی شوشتر است، اشاره کرد.

هدف از اجرای این برنامه حفظ آئین و سنن محرمی و جلوگیری از فراموشی این سنت‌های بومی در قالب ترویج میراث معنوی حاکم بر این کهن شهر بوده و از دلایل انتخاب محل انجام این مراسم برای چنین موضوعی می‌توان به شخصیت برجسته علمی و دینی مالک این بنا در جهان اسلام و همینطور به تاریخی بودن این مسجد به‌عنوان بخشی از مجموعه حاج شیخ جعفر شوشتری اشاره کرد.

کد خبر 5843181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha