۲ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۵

رئیس ستاد عتبات عالیات استان سمنان:

۳۵۰۰ خادم حسینی از استان سمنان به اربعین اعزام می‌شوند

۳۵۰۰ خادم حسینی از استان سمنان به اربعین اعزام می‌شوند

سمنان- رئیس ستاد عتبات عالیات استان سمنان با بیان اینکه این استان در اربعین ۳۸ موکب در مرز مهران و کشور عراق خواهد داشت، گفت: سه هزار و ۵۰۰ خادم به این موکب‌ها اعزام می‌شوند.

جبار دوست محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه استان سمنان در اربعین سال جاری ۴۰ موکب در کشور عراق و مرز مهران برپا خواهد کرد، بیان داشت: به واسطه اینکه بیشترین تردد زائران اربعین استان از مرکز مهران خواهد بود، چهار موکب از این مواکب در این مرز برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف این موکب ها خدمت رسانی به زائران اربعین است، افزود: دو موکب در درون استان سمنان و ۳۴ موکب نیز در کشور عراق طی روزهای اربعین حسینی برپا خواهد شد و در زمینه‌های مختلف به زائران خدمت می‌دهد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان سمنان با بیان اینکه برخی مواکب اطعام و برخی فرهنگی و رسانه‌ای و حتی برخی اسکان هستند و تعدادی از مواکب نیز تقریباً همه موارد را با هم دارند، گفت: برنامه‌ریزی خوبی برای موکب‌های اربعین سال جاری صورت گرفته است.

دوست محمدیان با بیان اینکه موکب‌های داخل کشور عراق استان سمنان در کربلا، بین راه زائران، نجف اشرف و سامرا ایجاد خواهد شد، افزود: این موکب ها صرفاً برای زائران استان نبوده و از تمام زائران حسینی سراسر دنیا پذیرایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حضور این تعداد موکب و همچنین خادمان حسینی نیاز به یک هماهنگی دارد، بیان کرد: جلسه گردهمایی نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین در دامغان برگزار شد و به مواردی از جمله بهره گیری از تجربیات سال‌های قبل، وضعیت خدمت رسانی در مرز مهران، حمل و نقل تجهیزات و … پرداخته شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان سمنان از اعزام سه هزار و ۵۰۰ خادم حسینی همراه با موکب‌های اربعین به مرز مهران و کشور عراق طی ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: تأمین آب آشامیدنی و یخ مورد نیاز زائران و همچنین مسائل بهداشتی طبخ طعام و … با توجه به وضعیت هوا و گرما از دیگر مسائلی است که در گردهمایی خادمان موکب‌های حسینی در دامغان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 5844850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha