۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۸

مشاور سابق رئیس جمهوری اوکراین مطرح کرد؛

اقتصاد اوکراین در آستانه فروپاشی/دولتمردان پشتوانه مردمی ندارند!

اقتصاد اوکراین در آستانه فروپاشی/دولتمردان پشتوانه مردمی ندارند!

دستیار پیشین زلنسکی با انتقاد از بی‌کفایتی وی اعلام کرد که دولتمردان اوکراین صرفا با حمایت غرب حضور دارند؛ وگرنه هیچ‌گونه پشتوانه مردمی ندارند. کشور در لبه فروپاشی اقتصادی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور پیشین رئیس جمهور اوکراین در ارزیابی از عملکرد ولودیمیر زلنسکی در تقابل با روسیه گفت: بی‌کفایتی زلنسکی، اوکراین را در لبه پرتگاه فروپاشی اقتصادی و نظامی کامل قرار داده است.

وبگاه خبری «روسیا الیوم» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که «اولیگ سوسکین»، دستیار سابق رئیس جمهوری اوکراین در امور سیاسی در کانال یوتیوب خود با انتقاد از مدیریت اوضاع جنگی زلنسکی اذعان کرد: «اوکراین به مرحله‌ای از بحران رسیده که دشوار بتوان چیزی را جبران کرد.

وی تصریح کرد که ما شاهد فروپاشی کامل در سطح وزارتخانه‌های دولتی هستیم و مجمع اقتصادی کشور به طور کلی ویران گشته و امکان جبران وجود ندارد و با یک فاجعه حقیقی مواجه هستیم.

مشاور سابق زلنسکی با هشدار به مقامات دولتی اوکراین اضافه کرد که دولتمردان کنونی اوکراین از مقبولیت و پشتوانه مردمی برخوردار نیستند و آنان صرفاً با کمک کشورهای غربی در مسند قدرت قرار دارند و در صورت شانه خالی کردن حمایت خارجی از آنان، به سرعت همه چیز فرو خواهد پاشید.

سوسکین در ارزیابی خود از عملکرد ارتش اوکراین در مقابله با روسیه در در کانال ویدئویی خود از «یوتیوب» افزود: نظام کی‌یف حتی در حمایت از زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابله با تهاجم روسیه ناتوان است و همزمان ارتش نیز در میدان درگیری تاکنون در کسب نتایج عملی و محسوس ناتوان بوده، چه برسد به اینکه در برابر ارتش روسیه نیز نتایج عملی کسب کند.

در خبری مرتبط، در ادامه حمایت‌های نظامی غرب از ارتش اوکراین رسانه‌های خبری از کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری جدید وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به اوکراین شامل سیستم‌های ضدزره جاولین، هواپیماهای بدون سرنشین هورنت و سامانه موشکی «ناسماس» خبر داد.

این بسته شامل سیستم‌های ضدزره جاولین (Javelin)، سیستم‌های ضدهوایی استینگر، وسایل نقلیه استرایکر (Stryker)، هواپیماهای بدون سرنشین هورنت، موشک‌های هواپیمای Hydra-۷۰، مهمات برای سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت و هیمارس است.

کد خبر 5846644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha