۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۷

رئیس سازمان دارالقرآن در گفتگو با مهر:

پویش«لبیک یا قرآن»در شب عاشورا مشت محکمی بر دهان دشمنان قرآن است

پویش«لبیک یا قرآن»در شب عاشورا مشت محکمی بر دهان دشمنان قرآن است

رییس سازمان دارالقرآن با اشاره به پویش «لبیک یا قرآن» و تلاوت سوره مسد در شب عاشورا گفت: محتوای این سوره مشت محکمی بر دهان دشمنانی است که گمان می‌کنند می‌توانند نور خدا را خاموش کنند.

حجت الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به هتک حرمت‌هایی که با حمایت دولت سوئد به ساحت قرآن روا داشته شده و قرآن سوزی‌های مکرر به خبرنگار مهر گفت: در هفته‌های اخیر با توجه به توهین‌های متعدد به ساحت مقدس قرآن و به تاسی از قرآن کریم که در برابر خط توهین، کوبنده و محکم برخورد می‌کند، ما نیز باید در مقابل این هتاکی‌ها واکنش نشان دهیم.

وی ادامه داد: خداوند متعال در سوره مبارکه تبت در مقابل فردی که توهین به رسول و وحی می‌کند با تمام قوت به میدان میاید و خداوند او را نفرین می‌کند «تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ، مَا أَغْنَی عَنْهُ مَالُهُ وَمَا کَسَبَ» و همراهان او را با او شریک می‌کند.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: این خط قرآنی را حضرت امام در سال ۶۷ در برخورد با سلمان رشدی ملعون که کتاب آیات رشدی را نوشت و حکم اعدامش را صادر کردند، ادامه داد.

رئیس سازمان دارالقرآن افزود: بر پایه همین امر و برپایی مراسم عزاداری حسینی پویش «لبیک یا قرآن» برگزار می‌شود. از آن جایی که اباعبدالله (ع) به صورت ویژه در شب عاشورا به تلاوت قرآن کریم به عنوان دغدغه نگاه کردند و بخاطر آن وقت گرفتند، لذا تلاوت قرآن در این عرصه از زمان و تاریخ در هیأت‌های مذهبی بسیار مورد تاکید است.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: این پویش با همکاری جامعه قرآنی اعمم از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی قرآن مقرر شد تا در هیأت‌های سراسر کشور امسال در شب عاشورا به صورت دسته جمعی و همخوانی سوره مبارک مسد تلاوت شود و محتوای این سوره مشت محکمی بر دهان دشمنانی باشد که گمان می‌کنند می‌توانند با این حرکات مذبوحانه نور خدا را خاموش کنند در حالیکه خداوند در سوره صف می‌فرماید: «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ، می‌خواهند نور خدا را با (دم) دهانهاشان خاموش سازند وخداوند تمام کننده ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید».

وی ادامه داد: این پویش با عنوان «لبیک یا قرآن» در سرتاسر کشور در شب عاشورا برگزار خواهد شد. حضرت رسول الله (ص) آموزش دادند ثقلین از هم جدا نیستند در کنار عرض ادب به سید و سالار شهیدان، نوای قرآن طنین انداز خواهد شد.

رئیس سازمان دارالقرآن گفت: قالب این پویش با صلاحدید مسئولین هیئت‌ها خواهد بود. ممکن است هیئتی اول وسط و آخر سوره مسد را بخواند و هیأتی هنگامه مداحی آن را تلاوت کند. در واقع خروجی آن با صلاحدید مسئولین هیئت‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر 5847233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha