۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۰۸

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

راهیابی۷ اثر از خوزستان به مرحله نیمه نهایی جشنواره جایزه فیروزه

راهیابی۷ اثر از خوزستان به مرحله نیمه نهایی جشنواره جایزه فیروزه

اهواز- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هفت اثر از این استان به مرحله نیمه نهایی هشتمین جشنواره جایزه فیروزه راه یافته است.

مجید منادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هشتمین دوره جشنواره "جایزه فیروزه" امسال در سه بخش ایده‌های نوآورانه، کسب و کارهای نوپا، کسب و کارهای تجاری با موضوعات و قالب هدایای فرهنگی نوشت افزار، اسباب بازی و عروسک برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اطلاع رسانی‌هایی که در خوزستان صورت گرفت، شاهد بودیم که نسبت به سال‌های قبل هنرمندان بیشتری در جشنواره مذکور شرکت کردند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی از جمله اهداف برگزاری جشنواره جایزه فیروزه بوده است.

منادی ادامه داد: زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها، مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی از دیگر اهداف جشنواره مذکور است.

وی با بیان اینکه به تصمیم دبیرخانه جشنواره در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهلت ارسال آثار دوباره تمدید شد، تصریح کرد: تعداد ۵۹ اثر به دبیرخانه خوزستان رسید، پس از بررسی‌های انجام شده نهایتاً ۵۸ اثر پذیرفته شد که به ستاد اصلی جایزه فیروزه در تهران معرفی شدند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: امسال هفت اثر از خوزستان به مرحله نیمه نهایی راه یافت که نسبت به سال‌های گذشته قابل توجه هست زیرا در چند سال اخیر ۲ یا ۳ اثر از این استان پذیرفته می‌شد؛ این اتفاق در وهله اول برای استان نوید بخش است و در وهله دوم نشان از آن دارد که شانس هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری خوزستانی برای کسب رتبه در مرحله نهایی بیشتر است.

منادی بیان کرد: اختتامیه جشنواره جایزه فیروزه و نمایشگاه آن ۱۸ مرداد ماه سال‌جاری در تهران برگزار خواهد شد، امیدوار هستم که خوزستان جز رتبه‌های برتر این جشنواره قرار بگیرد.

وی گفت: به منظور نشان دادن هنر و توان هنرمندان خوزستان و ایجاد فضایی برای رساندن آنها به تولید اقتصادی، آثار را برای فعالان فرهنگی و علاقمندان به هنر در یکی از مراکز استان به نمایش خواهیم گذاشت.

کد خبر 5847489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha