۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۱

سی و یکمین دوره یونیورسیاد - چین

در افتتاحیه بازیهای دانشجویان جهان چه گذشت؟

در افتتاحیه بازیهای دانشجویان جهان چه گذشت؟

مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین و با رژه کاروان کشورمان برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و یکمین دوره بازیهای دانشجویان جهان موسوم به یونیورسیاد یا المپیک کوچک با حضور رئیس جمهور چین، برخی مقامات و روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای مختلف، مسئولین ورزشی و دانشگاهی کشورهای مختلف، ورزشکاران، مربیان و سرپرستان و داوران و تماشاچیان در استادیوم بزرگ پارک ملی دونگ ان شهر چنگدو چین برگزار شد.

ابن آئین با شعار «در چنگدو رویاها به حقیقت می پیوندد » اجرا شد.

در این مراسم نمایش های سنتی از تاریخچه دو هزار ساله شهر چنگدو اجرا شد. همین طور فیلم و نمایش هایی از آداب و سنن کشور چین میزبان این بازیها همراه با لباس های سنتی به نمایش گذاشته شد.

در ادامه رئیس جمهور چین به عنوان میزبان مسابقات به مهمانان خیرمقدم گفت و افزود: چین به وعده خود برای اجرای مطلوب یونیورسیاد چنگدو عمل کرد تا بدین وسیله به توسعه ورزش بین المللی جوانان و دانشجویان کمک کند.

در افتتاحیه بازیهای دانشجویان جهان چه گذشت؟

در ادامه این آیین رئیس فیزو به مهمانان خوش آمد گفت و از میزبان مسابقات بابت فراهم کردن امکانات و شرایط میزبانی عالی تشکر کرد و برای ورزشکاران روزهای خوب و مسابقات خوبی را آرزو کرد.

در ادامه پرچم بازیها و پرچم میزبان رسما در استادیوم بزرگ مراسم افتتاحیه به اهتزاز درآمد.

مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازیهای دانشجویان جهان با رژه بیش از ۱۰۰ کشور حاضر در این رقابت ها ادامه یافت. کاروان ایران هم به پرچمداری نجمه خدمتی ورزشکار رشته تیراندازی و پرمدال آورترین ورزشکار ادوار گذشته این بازیها و حسینی ورزشکار رشته تکواندو رژه رفتند.

پس از پایان رژه تیم ها و استقرار آنها در محل تماشاچیان، مشعل بازیها توسط ورزشکاران دعوت شده در استادیوم گردش کرده و در نهایت مشعل بازیها روشن شد تا شاهد آغاز رسمی سی و یکمین دوره بازیهای دانشجویان جهان در چنگدوی چین باشیم.

در افتتاحیه بازیهای دانشجویان جهان چه گذشت؟

سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۶ الی ۱۷ مردادماه در چنگدو چین برگزار می شود. ایران در ۱۱ رشته ورزشی در این مسابقات حاضر هست.

کد خبر 5848554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha