۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱:۱۳

 سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی:

۱۱۲ نفر در سیل شهرستان‌های خوی و چایپاره امدادرسانی شدند

۱۱۲ نفر در سیل شهرستان‌های خوی و چایپاره امدادرسانی شدند

 ارومیه - سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی از امدادرسانی به ۱۱۲ نفر در سیل و آب‌گرفتگی شهرستان‌های خوی و چایپاره خبر داد.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار مهر از پایان امدادرسانی به متاثرین سیل اخیر در شهرستان‌های خوی و چایپاره خبر داد و اظهار کرد: بر اثر بارش باران سیل‌آسای شمال استان آذربایجان غربی در شهرستان‌های چایپاره و خوی، عصر روز جمعه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۲، آب‌گرفتگی منازل و برخی معابر و بخش‌ها به ندای امداد هلال‌احمر گزارش و بلافاصله گروه‌های مجهز عملیاتی امدادی برای امدادرسانی به مناطق حادثه‌دیده اعزام شدند.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در شهرستان چایپاره، ۹ گروه مجهز عملیاتی از این شهرستان در سه روستای بسطام، بابل‌آباد، تاج خاتون و همچنین سطح شهر قره ضیاالدین اقدام به تخلیه آب ۱۵ منزل مسکونی کردند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی افزود: در روستاهای بسطام، بابل‌آباد و تاج خاتون شهرستان چایپاره پس از ارزیابی منازل مسکونی به چهار خانواده آسیب‌دیده به استعداد ۱۶ نفر اقلام زیستی و غذایی تحویل شد.

محبوبی اضافه کرد: در ۳ روستای الند، گوهران، بولاماج و سطح شهر در شهرستان خوی، امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر شهرستان خوی به همراه پایگاه امداد و نجات شهرستان چالدران در قالب ۶ گروه مجهز عملیاتی به ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه پرداخته و اقدام به تخلیه آب ۴ منزل مسکونی کردند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: در عملیات ۲ روزه در شهرستان‌های چایپاره و خوی با مشارکت ۱۵ گروه مجهز عملیاتی به استعداد ۵۶ نفر انجام پذیرفت.

وی یادآور شد: در این حادثه ۱۹۲ نفر از سیل و آب گرفتگی در شهرستان‌های فوق‌الذکر حادثه دیدند که از این تعداد ۱۱۲ نفر توسط عوامل هلال‌احمر امدادرسانی شدند.

کد خبر 5854561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha