۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۹

یک سهمیه را به دبیر می‌دهند!

اعزام تیم چهار نفره و مدال‌آور شمشیربازی به هانگژو فقط با یک مربی

اعزام تیم چهار نفره و مدال‌آور شمشیربازی به هانگژو فقط با یک مربی

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که از امیدهای مدال آوری در بازی‌های آسیایی است در حالی تنها با یک مربی عازم هانگژو می‌شود که از یک سهمیه در اختیار دیگر به جا استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، از مجموع ۶۲ مدال کاروان ورزش ایران در دوره پیشین بازی های آسیایی، دو مدال سهم شمشیربازی و اسلحه سابر این رشته بود که با عنوان سومی علی پاکدامن و نایب قهرمانی تیمی به دست آمد.

بر این اساس روی مدال آوری دوباره این تیم برای دوره جدید بازی های آسیایی هم حساب ویژه باز شده است با این حال مبنای کار تا به امروز حضور تنها یک مربی (امین قربانی - سرمربی) در کنار ملی پوشان است.

این در حالی است که ملی پوشان اسلحه سابر پنج سال در بازی های آسیایی اندونزی شرکت کردند و صاحب مدال هم شدند.

کمیته ملی المپیک برای بازی های آسیایی هانگژو هم دو سهمیه کادر فنی به شمشیربازی و تیم ملی اسلحه سابر اختصاص داده اما فدراسیون در اقدامی قابل نقد قصد دارد تنها از یک سهمیه برای همراه داشتن مربی استفاده کند.

البته لازم به ذکر است که فدراسیون شمشیربازی همکاری با پیمان فخری سرمربی پیشین تیم ملی اسلحه سابر را در برنامه داشت که در این صورت این تیم را با دو مربی راهی هانگژو می کرد اما وقتی حضور فخری منتفی شد، قید اضافه شدن یک مربی دیگر را به طور کل زد.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که فدراسیون شمشیربازی قصد دارد از سهمیه دوم کادر فنی برای همراه داشتن سرپرست استفاده کُند در حالیکه به نظر می رسد با توجه به حضور چهار بازیکن در ترکیب تیم ملی اسلحه سابر و اهمیت دیدارهای آنها (انفرادی و تیمی) که بعضا همزمان در بخش انفرادی پیگیری می شود، اضافه شدن مربی به مراتب لازم تر و ضروری تر از سرپرست باشد به خصوص که علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون هم در محل برگزاری بازی های آسیایی حضور دارد و می تواند به رتق و فتق تیم رسیدگی کند.

این مهم، محور گفتگوی خبرنگار مهر با رئیس فدراسیون شمشیربازی بود. وی در این گفتگو با تایید اعزام یک مربی همراه تیم ملی اسلحه سابر در مورد چرایی آن توضیح داد.

علیرضا پورسلمان گفت: به این فکر بودیم که با حداکثر ظرفیت کادر فنی در بازی های آسیایی شرکت کنیم و به همین دلیل پیگیر همکاری با پیمان فخری در این مقطع بودیم که در نهایت مهیا نشد.

وی ادامه داد: تیم‌ امروز اسلحه شاگردان پیمان فخری هستند که سال ها زیر نظر او کار کردند تا به این مرحله برسند، به همین دلیل از حضور او کنار تیم‌ در جریان بازی ها استقبال می کردیم که میسر نشد.

وی این موضوع که «به همین دلیل سهمیه دوم‌ کادر فنی به دبیر فدراسیون اختصاص داده شده تا به عنوان سرپرست کنار تیم باشد» را تایید خاطرنشان کرد: البته هیچ چیز قطعی نیست، فعلا بر اساس فهرست اولیه (لانگ لیست) تصمیماتی گرفته ایم اما امکان اینکه تغییراتی داشته باشیم، وجود دارد.

«چرا بعد از منتفی شدن حضور پیمان فخری فرصت به یک‌ مربی دیگر داده نشد تا در کادر فنی باشد، به خصوص که با توجه به حساسیت و سنگینی بازی ها، حضور دو مربی تاثیرگذارتر از یک مربی است»، پورسلمان در واکنش به این موضوع گفت: اگر به دنبال اضافه شدن پیمان فخری بودیم به خاطر این بود که بعد از کنار رفتن از سرمربیگری. ملی پوشان از کمک ها و مشاوره هایش بهره می بردند ‌و در کل او (فخری) به گردن این تیم حق دارد. وگرنه به درایت ‌و علم سرمربی فعلی تیم (امین قربانی) اعتماد ‌و اعتقاد کامل داریم و می دانیم که می تواند مثل همیشه ماموریتش را به تنهایی انجام دهد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: مدال آوری اسلحه سابر از اهداف ما در بازی های اسیایی است، بنابراین اقدامی انجام نمی دهیم که به ضرر باشد، شخصا در جریان بازی ها به لحاظ داوری همه مسائل را مدیریت می کنم تا آسیبی متوجه تیم نشود.

کد خبر 5855487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha