۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

ضرورت خروج اقلام ناایمن از بازار تهران/ استانداری پیگیر است

ضرورت خروج اقلام ناایمن از بازار تهران/ استانداری پیگیر است

تهران- استاندار تهران با تاکید بر ضرورت خروج برخی اقلام مغایر با ایمنی بازار و جانمایی در یک نقطه امن گفت: موضوع در سطوح استانداری و کشوری در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر شنبه در حاشیه نشست صمیمانه با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران در خصوص مخاطرات بازار تهران، اظهار داشت: بازار تهران به عنوان بافت تاریخی و مرکز تبادل کالا و تجارت شهرت خاصی دارد و همواره مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازار تهران به لحاظ وسعت و پذیرش جمعیت با نوعی عدم تناسب مواجه است گفت: بازاری که امروز با آن مواجه هستیم هم به لحاظ وسعت و هم به لحاظ پذیرش جمعیت با یک عدم تناسب روبرو است.

استاندار تهران با اشاره به پیچیدگی‌های موجود در بازار به لحاظ ترکیب، تنظیم بازار و نامتجانس بودن فعالیت‌ها گفت: مجموعه این موضوعات دغدغه‌هایی را ایجاد می‌کنند و باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که که بازار تهران یک بازار قدیمی است و متناسب با نظام حمل و نقل گذشته طراحی شده و برخی دسترسی‌ها با حداقل عرض حریم مواجه هستند و چاره‌ای جز استفاده از چرخ دستی نداریم و این نامتجانس بودن وضعیت تجاری، دغدغه‌ها را بیشتر می‌کند.

فخاری عنوان داشت: ما امروز شاهد این موضوع هستیم که بافت سنتی بازار حفظ و نوع فعالیت‌ها تغییر کرده و این موضوع است که کار را پیچیده می‌کند.

وی اظهار داشت: در بازار حدود ۲۵۰ هزار نفر در محدوده ۱۲ هکتاری فعالیت می‌کنند که این موضوع نگران کننده است، همچنین بخشی از بافت بازار تحت اجاره است، برخی املاک اوقافی یا به لحاظ ثبت تاریخی قابلیت تبدیل ندارد، از این‌رو ضمن رسیدگی به ایمنی بازار باید به چنین موضوعات حاشیه‌ای نیز بپردازیم.

استاندار تهران سپس گفت: در جهت کمک به صنوف، جلسات برگزار و کارگروه‌هایی شکل گرفته تا بررسی‌های میدانی را انجام دهند و سپس مجموعه راهکارها به شهرداری تهران ابلاغ شود که ناظر بر ساماندهی بازار است و شهرداری به عنوان مجری طرح اصلاح بازار وارد میدان شود و ما نظارت صحیحی در این زمینه باید داشته باشیم، همچنین این موضوع هم در ستاد مدیریت بحران استانداری و هم در ستاد مدیریت بحران کشور مدنظر است که با حضور وزیر کشور و رئیس مدیریت بحران کشور در دستورکار قرار گرفته است تا شاهد اولین اقدامات مؤثر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خروج برخی اقلام از بازار که وجه ایمنی بازار را تحت الشعاع قرار می‌دهد مثل مواد آتش زا و شیمیایی به نقطه امن اولویت دارد، همچنین مقرر شد تا محل جابجایی بازار تعیین شود تا جانمایی جدید صورت گیرد.

کد خبر 5859767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha