۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی خبر داد؛

ثبت ۳۸ هزار تراکنش طرح کالابرگ الکترونیک در استان مرکزی

ثبت ۳۸ هزار تراکنش طرح کالابرگ الکترونیک در استان مرکزی

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۳۸ هزار تراکنش کالابرگ الکترونیک به ارزش ۳۳ میلیارد تومان در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میرزاخانی امروز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی هماهنگی و تبیین مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۸ هزار تراکنش کالابرگ الکترونیک به ارزش ۳۳ میلیارد تومان در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی افزود: این طرح در راستای افزایش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه اجرایی شده اما هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش شود.

میرزاخانی بیان کرد: سیاست معاونت اقتصادی استانداری این است که جلسات نتیجه محور باشند لذا دبیرخانه کارگروه اجرای این طرح باید ضمن افزایش ارتباط با فرمانداری‌ها نسبت به شناسایی و رفع مشکلات در شهرستان‌ها اقدام کند.

جمشید امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست نیز گفت: مزیت طرح کالابرگ الکترونیک این است که همه خانوارهای یارانه بگیر می‌توانند یک ماه زودتر یارانه خود را دریافت کنند مشروط بر اینکه از ۱۱ قلم کالای اساسی پیش بینی شده خرید داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تغییر در سیاست‌های حمایتی و تشویقی دهک‌های ضعیف، یارانه خانوارهای سه دهک اول با خرید ۵۰ درصد مبلغ یارانه در طرح کالابرگ الکترونیک به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

امیدی ادامه داد: دیگر مزیت طرح این است که در سال ۱۴۰۲ هرگونه افزایش قیمت در ۱۱ قلم کالای پیش بینی شده توسط دولت پوشش داده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: خرید از کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است و در صورت عدم خرید، یارانه هیچ خانواری قطع نخواهد شد.

کد خبر 5861377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha