۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل عنوان کرد؛

معرفی جاذبه‌های گردشگری اردبیل از قاب ۳۰ رسانه بین‌المللی

معرفی جاذبه‌های گردشگری اردبیل از قاب ۳۰ رسانه بین‌المللی

اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در راستای اجرای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ جاذبه‌های گردشگری این استان از قاب ۳۰ رسانه بین‌المللی معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر سه‌شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر و دیدار با خبرنگاران این رسانه در اردبیل، با بیان اینکه خبر رسانی رسالت پیامبری است، اظهار کرد: همراهی رسانه‌های استان و بین‌المللی در انعکاس اخبار و رویدادهای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ماه‌های اخیر به ویژه اخبار مربوط به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ قابل تقدیر و ستودنی است.

وی با بیان اینکه رویداد ۲۰۲۳ فرصتی بی‌نظیر است که باید بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری این استان را بیش از گذشته معرفی کنیم، گفت: ما در آغاز رویداد ۲۰۲۳ اردبیل که اردیبهشت ماه برگزار شد، بیش از ۱۶۰ دقیقه برنامه تولید و با دعوت از خبرنگاران بین‌المللی به این رویداد، سعی کردیم تا آنها را به صورت رایگان پخش کرده و تبلیغات گسترده‌ای را انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های چند ماهه میراث فرهنگی اردبیل افزود: از مدت زمان تحویل پست مدیریت میراث فرهنگی نزدیک به ۷ ماه گذشته است که در این مدت حضور در نمایشگاه بین‌ المللی تهران جز اولویت‌ها بود که با توجه به محدودیت زمان و با تلاش همکاران توانستیم به عنوان استان دوم انتخاب شویم.

محمدی ادیب با بیان اینکه رسیدگی به خانه‌های تاریخی به عنوان هتل برای مسافران و گردشگران از دیگر برنامه‌های کاری ما است، گفت: ما از ظرفیت بخش خصوصی برای احیای این بناها استفاده می‌کنیم به طوری که ۲ خانه تاریخی در این استان در مرحله انتشار آگهی مزایده است و ۹ مورد فراخوان نیز تا یک ماه آینده با هدف جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود.

معرفی جاذبه‌های گردشگری اردبیل از قاب ۳۰ رسانه بین‌المللی

برنامه‌ریزی برای حضور ۵ هزار توریست چینی در اردبیل

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه امضا شده با چین مقرر شده بود ۱۰ هزار توریست به استان اردبیل سفر کند ولی ما برای پایلوت با ۵ هزار گردشگر آغاز خواهیم کرد تا با فراهم آوردن زیرساخت‌ها و شناخت ضعف و رفع آن‌ها سال‌های آینده آماده پذیرایی بهتر از مسافران و توریست‌ها باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استان اردبیل و چینگ‌های چین اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه ۳ حوزه به امضا رسید که حوزه اول مربوط به مدیریت شهری و روابط دوستانه و گردشگری بود، حوزه دوم انرژی‌ها و حوزه سوم مربوط به کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای بود که قطعاً اهالی استان از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

محمدی ادیب به حضور نمایندگان ۳۰ رسانه بین‌المللی در اردبیل اشاره کرد و گفت: این تور در شهریورماه به مقصد اردبیل برگزار خواهد شد تا شاهد تبلیغات گسترده در رسانه‌های بین‌المللی باشیم و استان اردبیل زمینه جذب گردشگران بی‌شماری را فراهم کند.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه میراث فرهنگی نشست وزرای گردشگری عضو اکو در اردبیل است که برای اولین بار در اردبیل شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اواسط مهرماه امسال نشست وزرای کشورهای عضو اکو به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد که دعوت نامه این وزرا با امضای وزیر میراث فرهنگی در حال ارسال است و امیدواریم وزرای ۹ کشور عضو اکو به همراه دبیرکل اکو در نشست مهرماه در اردبیل حضور پیدا کنند.

محکوم به پیشرفت و توسعه استان هستیم

مالک پناهی سردی، مدیر خبرگزاری مهر استان اردبیل نیز با بیان اینکه رسانه مهر یکی از رسانه‌های جریان انقلابی کشور است، گفت: انتقال نقاط مثبت و عملکرد مسئولین نظام برای ما در اولویت است و ما در راستای امیدآفرینی گام برمی‌داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولین جایگاه رسانه‌ها رسمی را بدانند، افزود: شعار ما برای تأثیرگذاری بیشتر اخبار در رسانه نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» است و امیدواریم مسئولین نیز ما را در رسیدن به این هدف یاری کنند.

مدیر خبرگزاری مهر استان اردبیل با اشاره به وضعیت استان اردبیل خاطرنشان کرد: در زمان کنون امکان آزمون و خطا نداریم و محکوم به پیشرفت و توسعه استان هستیم و باید این محکومیت را سپری کنیم.

کد خبر 5861731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha