۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶

نماینده اسبق کنگره:

ایالات متحده در حال «تجزیه شدن» است

ایالات متحده در حال «تجزیه شدن» است

نماینده اسبق کنگره آمریکا با انتقاد شدید از حمایت کاخ سفید از جنگ اوکراین، گفت که رئیس جمهور آمریکا، کی‌یف را به هاوایی که طعمه حریق شده است، ترجیح می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ران پُل، نماینده اسبق کنگره آمریکا از ایالت تگزاس، با اشاره به حریق بی‌سابقه جنگل‌ها در ایالت هاوایی، گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی خواستار تایید کمک ۲۴ میلیاردی دیگری برای کی‌‎یف شده که آمریکا «در حال تجزیه شدن» است.

پل با انتقاد تُند از بایدن اظهار کرد: اینکه به تصاویر ویرانی به‌بارآمده در مائوی، نگاه کنید و سپس بشنوید که بایدن به کنگره گفته که به ۲۴ میلیارد دلار دیگر برای اوکراین نیاز دارد، دشوار است.

وی افزود: این دولت چطور می‌تواند ده‌ها میلیارد دلاری که خرج این «جنگ از پیش‌باخته» کرده است و به سود ما نیست را توجیه کند، آن هم در حالی که بقیه ایالات متحده در حال فروپاشی است؟

نماینده اسبق کنگره آمریکا با اشاره به ارزیابی بنیاد هریتیج تاکید کرد: آمریکا بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار به جنگ نیابتی علیه روسیه سرازیر کرده است. این مبلغ یعنی ۹۰۰ دلار از جیب هر خانوار آمریکایی هزینه می شود؛ آن هم در مقطعی که اکثر آمریکایی‌ها می‌گویند که در صورت بروز شرایط اضطراری، استطاعت صرف هزینه ۱۰۰۰ دلاری را ندارند!

وی تصریح کرد: چند نفر از آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند که آن ۹۰۰ دلار به جیب‌شان برگردد تا اینکه به جیب لاکهید مارتین، ریتیون و الیگارش‌های اوکراین برود؟ حتی رسانه‌های وابسته به تشکیلات دولت هم حالا اذعان دارند که اوکراین پیروز نمی‌شود و نمی‌تواند برنده شود.

ران پل افزود: تداوم تزریق پول به جنگی از پیش‌باخته، تنها به ورشکستگی در خانه و مرگ اوکراینی‌های بیشتر در خارج از خانه خواهد انجامید.

نماینده کنگره آمریکا که پزشکی اهل تگزاس است، در مجموع ۲۳ سال در کنگره فعالیت و سه بار هم برای ریاست جمهوری اعلام نامزدی و پس از بازنشستگی در سال ۲۰۱۳، موسسه ران پل برای صلح و سعادت را بنیانگذاری کرد.

حریق جنگل‌ها در هاوایی که از هفته گذشته آغاز شده است، جزیره مائوی را ویران و شهر تاریخی لاهاینا را عملاً نابود کرده است. شمار کشته‌شدگان در این آتش‌سوزی مرگبار تاکنون ۹۶ نفر اعلام شده و دست کم یک هزار نفر هم مفقود شده‌اند.

جاش گرین، فرماندار هاوایی روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت که «این بزرگ‌ترین فاجعه طبیعی است که تاکنون تجربه کرده‌ایم.»

بایدن که آخر هفته را در ساحل ریهوباث در ایالت دِلاور، سپری کرد، در پاسخ به سوالی درباره مائوی گفت که «حرفی برای گفتن ندارم.» کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید هم تایید کرد که رئیس جمهور آمریکا برنامه‌ای برای سفر و بازدید از هاوایی ندارد!

کد خبر 5862179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha