تحریم‌های آمریکا علیه «لواء سلیمان شاه»و «فرقة الحمزة» در سوریه

تحریم‌های آمریکا علیه «لواء سلیمان شاه»و «فرقة الحمزة» در سوریه

آمریکا تحریم هایی را علیه دو گروه مسلح در سوریه و سه تن از فرماندهان آنها در ارتباط با نقض حقوق بشر اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه دو گروه مسلح در سوریه و سه تن از فرماندهان آنها در ارتباط با نقض حقوق بشر اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تیپ سلیمان شاه و محمد حسین الجاسم، فرمانده این تیپ، ولید حسین الجاسم، برادر کوچکتر وی و نیز لشکر حمزه و سیف پولاد ابوبکر، فرمانده آن به علت تجاوزات آشکار علیه ساکنان منطقه عفرین در شمال سوریه مشمول این تحریم ها شده اند.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: این گروه های مسلح رنج ناشی از سال ها جنگ داخلی در شمال سوریه را تشدید کرده و با نقض فاحش حقوق بشر علیه جمعیت های آسیب پذیر، ایجاد بهبود در منطقه را با مانع روبرو کرده اند.

در این بیانیه آمده است: تیپ سلیمان شاه متهم است که ساکنان عفرین را در معرض آدم ربایی و اخاذی قرار داده است. این تیپ، ساکنان عفرین را هدف قرار داده و بسیاری از آنها تا زمانی که مجبور به ترک خانه های خود یا پرداخت باج هنگفت برای بازگرداندن اموال یا اعضای خانواده خود شوند، مورد آزار و اذیت، آدم ربایی و سایر جرائم قرار می گیرند.

لشکر حمزه نیز که یک گروه مسلح و فعال در شمال سوریه است، به دست داشتن در آدم ربایی، سرقت اموال و شکنجه متهم است.

خزانه داری آمریکا توضیح داد: این لشکر مراکز بازداشتی را اداره می کند که افرادی برای مدت طولانی در آن هستند و در طول دوران حبس خود، اغلب مورد آزار جنسی قرار می گیرند.

طبق بیانیه وزارت خزانه داری، هر گونه دارایی متعلق به افراد تحریم شده در آمریکا مسدود می شود و معاملات با آنها در این کشور ممنوع خواهد بود.

کد خبر 5864166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha