۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

دبی آب چاهها در هرمزگان به ظرفیت ۲۸۴لیتر بر ثانیه افزایش می یابد

دبی آب چاهها در هرمزگان به ظرفیت ۲۸۴لیتر بر ثانیه افزایش می یابد

بندرعباس - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: برای تامین آب مشترکان و گذر از تابستان بدون تنش سال ۱۴۰۲ افزایش دبی آب چاه ها به ظرفیت ۲۸۴ لیتر بر ثانیه پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید حمزه پور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد، افزود: اقدامات آبفا در این زمینه بدون وقفه ادامه دارد و برای رفع نیاز آبی جمعیت هرمزگان، ۷۴ لیتر بر ثانیه در قالب حفر چاه های جدید و و ۱۷۴ لیتر بر ثانیه در قالب کف شکنی از ابتدای امسال برای گذر از تنش آبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: کم بارشی و تداوم خشکسالی طی سال های اخیر باعث افت چاه های تامین آب شهرها و روستاها شده و برخی از چاه ها نیز به طور کامل از مدار بهره برداری خارج شده اند.

مدیرعامل آبفا گفت: همچنین با هدف رفع نیاز مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، آبرسانی سیار با ظرفیت ۱۹ هزار و ۹۸۸ متر مکعب پیش بینی شده که این روند همچنان برای رفع نیاز آبی مشترکین ادامه خواهد داشت.

حمزه پور همچنین به تولید آب شیرین کن ها اشاره کرد و گفت: به منظور تامین نیاز آبی مشترکین شهرها و روستاهایی که از منابع آب شیرین کن ها تامین می شوند، روزانه ۲۲۸ هزار و ۴۳۸ متر مکعب آب تولید می شود که جمعیتی بالغ بر ۸۸۲ هزار و ۸۳۲ نفر از این منابع تامین آب می شوند.

کد خبر 5865867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha