۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس مطرح کرد؛

کمبود ۱۴۰ معلم در مدارس عشایری فارس

کمبود ۱۴۰ معلم در مدارس عشایری فارس

شیراز- مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس گفت: در سال جدید تحصیلی مدارس عشایر استان فارس با کمبود بیش از ۱۴۰ معلم مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم رضازاده چگینی ظهر دوشنبه با بیان اینکه مشخصه بارز زندگی عشایری محرومیت، نبود دسترسی به امکانات رفاهی و شرایط سخت زندگی است، گفت: مرحوم بهمن بیگی سبک جدید آموزشی، خارج از سبک معمول آموزش و پرورش عشایری را راه‌اندازی کرد.

او با بیان اینکه امروز فارغ‌التحصیلانی از این سبک آموزشی وارد جامعه شده‌اند، افزود: امروز در ١٢ استان کشور آموزش و پرورش عشایری مستقل داریم.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس همچنین با اشاره به اینکه پوشش آموزشی به دانش آموزان عشایر که دسترسی به مدارس ثابت ندارند از مأموریت‌های اصلی این مدیریت است، گفت: همکاران عشایری ما در مدارس عشایری همراه با کوچ ایل حرکت می‌کنند و فرآیند آموزشی را ادامه می‌دهند.

او اضافه کرد: به عنوان مثال؛ قریب ٩٠ مدرسه عشایری در استان بوشهر داریم که از اواخر مهر تا اسفندماه در بوشهر و سپس به سمت استان فارس کوچ می‌کنند و فرآیند آموزشی آنها در این استان ادامه می‌یابد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس ادامه داد: مدارس عشایری به چهار سبک چادری، کانکسی، اسکلت پیش ساخته و ساختمانی در فارس فعال است.

رضازاده با اشاره به وجود ۲۷۰ مدرسه چادری در فارس که ١٠٠ درصد سیار هستند و همراه با ایل حرکت می‌کنند، گفت: ١٧٠ مدرسه کانکسی نیز داریم که امکان تأمین امنیت مدرسه در آنها وجود دارد.

او با اشاره به وجود حدود ٣٨ مدرسه اسکلت پیش ساخته در استان، اعلام کرد که ٢٧ مدرسه شبانه روزی مقطع متوسطه داریم که شامل مدارس متوسطه عشایری است و ٥ هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس با اشاره به وجود ١٢ هزار دانش‌آموز عشایری در این استان، تعداد نیروهای شاغل را یک هزار و ۲۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که به همین تعداد هم نیروی بازنشسته در فارس وجود دارد این در حالی است که در سال تحصیلی جدید کمبود ۱۴۰ معلم در مدارس عشایری فارس مشهود است.

کد خبر 5867090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha