۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵

عراق ماه آینده میلادی میزبان نشست مهمی درباره تروریسم خواهد بود

عراق ماه آینده میلادی میزبان نشست مهمی درباره تروریسم خواهد بود

بغداد ماه آینده میلادی میزبان نشستی درباره مبارزه با خشونت و تروریسم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه عراقی الصباح، شهر بغداد، پایتخت عراق، ماه آینده میلادی میزبان کنفرانسی جهانی به ریاست محمد شیاع السودانی با موضوع مبارزه با خشونت و تروریسم با مشارکت کشورهای عربی و بین المللی است.

صباح ثانی حسن، رئیس کمیته برگزاری این کنفرانس گفت: عراق از سفارتخانه های کشورهای عربی و خارجی در بغداد برای حمایت از کنفرانس جهانی با موضوع مبارزه با خشونت و تروریسم که اقدام ویژه در پژوهش ها در این حوزه به شمار می رود دعوت کرده است.

وی افزود که در این کنفرانس نمایندگانی از سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی و داخلی ویژه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم شرکت خواهند داشت.

از سوی دیگر حسین العامری، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز گفت که در سفرش به آمریکا و کانادا با برخی از هیئت های بین المللی دیدار و از آنان برای مشارکت در این کنفرانس دعوت کرده است.

وی همچنین در سفرش به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز دعوت هایی از بسیاری از پژوهشگران عرب و خارجی به عمل آورده است.

لازم به ذکر است که این نشست در حالی در بغداد برگزار می شود که این کشور همچنان با بقایای داعشی مبارزه می کند. نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می‌دهند. عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار فعالیت دارند.

کد خبر 5867994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha