۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار اصفهان:

۴۰۰ شهید دهاقان به جوانان معرفی شوند

۴۰۰ شهید دهاقان به جوانان معرفی شوند

دهاقان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: ستاد یادواره شهدا در دهاقان راه‌اندازی شود تا جوانان ۴۰۰ شهید شهرستان را بشناسند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا جان‌نثاری ظهر جمعه با حضور در یادواره شهدای کارمند شهرستان دهاقان ضمن گرامی داشت هفته دولت، اظهار داشت: هفته دولت به یاد شهیدان رجایی و باهنر است، شهید رجایی با حکومت چند روزه جاودان شد او با ایمان، ساده زیستی، مستضعف نوازی و استکبار ستیزی جاودان شد.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: مقام معظم انقلاب تاکید بر حفظ یاد و نام شهدا دارند و چرایی شهادت از امر شامخ شهادت مهم‌تر است و باید به آن پرداخته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان تصریح کرد: چرایی شهادت حتی از چگونگی شهادت مهم‌تر است و درباره شهید باید به طرز شایسته و جذاب صحبت شود.

وی اذعان کرد: برخی از شهادت به گونه‌ای صحبت می‌کنند که شهدا انسان‌هایی در زمان خودشان بوده‌اند و دیگر همانند آن‌ها تکرار نمی‌شوند.

جان‌نثاری گفت: شهدا انسان‌های معمولی بودند اما اکسیر امام راحل، آن‌ها را خاص کرده بود، اکسیر ولایتمداری، آن‌ها را به اوج رساند پس امروز هم می‌توان شهید بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید و شهادت را برای جوانان دست یافتنی نکنید، در همین روزهای اخیر در شهر اصفهان شهید نیروی انتظامی داشتیم که برای تأمین امنیت مردم وارد میدان شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان از راه‌اندازی ستاد یادواره شهدا در شهرستان دهاقان خبر داد و مطرح کرد: من از فرماندار شهرستان دهاقان سوال کردم که آیا شما در شهرستان ستاد یادواره شهدا هم دارید و بعد از شنیدن جواب؛ از وی درخواست نمودم که حتماً در شهرستان یادواره شهدا راه‌اندازی شود.

جان‌نثاری اعلام کرد: در ستاد یادواره شهدا از حضور پر رنگ پیشکسوتان رزمنده و جوانان استفاده شود تا جوانان با شهدا آشنا شوند.

وی عنوان کرد: دوری از شهدا نشأت گرفته از رفتارهای غلط ماست، زیرا با بزرگ نمایی و یا غفلت جوانان را از شهدا دور کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: ۴۰۰ شهید شهرستان دهاقان را به جوانان بشناسید و بین آن‌ها رابطه صمیمی برقرار کنید.

وی از گسست نسلی در سطحی در جامعه خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه ما امروزه دچار گسست نسلی هستیم و اگر این گسست را با ارزش‌ها دور نکنیم دشمن آن را با دشمنی پر می‌کند و جایگاه شهید را عوض می‌کند.

جان‌نثاری گفت: مشکلات اقتصادی در سطح کشور بسیار آزاردهنده است و تحریم‌ها مردم را اذیت می‌کند اما درفتنه‌ها شعار غیر اقتصادی می‌دهند و به سراغ حجاب می‌روند و در حوزه فرهنگ آندلس سازی می‌کنند.

وی افزود: با آندلس سازی اراده جوانان را می‌گیرند بنابراین این با کمک یادواره شهدا می‌توان فرهنگ مبتذل را کنار زد و فرهنگ شهادت را ترویج داد.

شایان ذکر است در این یادواره از خانواده‌های شهدای کارمند شهرستان دهاقان و کادر نیروی انتظامی تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 5870462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha