۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد:

سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری مشهد تقویت می‌شود

سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری مشهد تقویت می‌شود

مشهد ـ رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد از تقویت سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی و عبوری از حرم رضوی و تقویت سرویس‌دهی قطارشهری در دهه پایانی صفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی امامی میبدی در تشریح اهم اقدامات کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد مقدس، اظهار کرد: تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب اربعین حسینی تا سقف ۱۵۰ دستگاه، سرویس‌دهی ویژه در روز اربعین حسینی (ع) به زائران و مجاوران در سطح شهر و خطوط منتهی به حرم مطهر علاوه بر خطوط فعلی تا سقف ۲۵۰ دستگاه، تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا سقف صد دستگاه از جمله اقدامات ناوگان اتوبوسرانی در این ایام است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با اشاره به سرویس‌دهی ویژه در روز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا سقف ۲۵۰ دستگاه، ادامه داد: از دیگر اقدامات می‌توان به تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب شهادت امام رضا (ع) تا سقف ۱۵۰ دستگاه، سرویس‌دهی ویژه در روز شهادت امام رضا (ع) علاوه بر خطوط فعلی تا سقف ۲۵۰ دستگاه و فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر رضوی در ۱۱ خط اتوبوسرانی و سرویس‌دهی خطوط ویژه (شاتل) از مکان‌های اعلامی ستاد دهه آخر صفر، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه گشت‌ها در حالت آماده‌باش خواهند بود و به شکایات در حوزه تاکسیرانی رسیدگی خواهد شد، افزود: نظارت عملکردی بر ناوگان تاکسیرانی در پایانه‌ها و هسته مرکزی تشدید خواهد شد و بر نرخ کرایه تاکسی نیز نظارت خواهیم کرد.

امامی میبدی با اشاره به اینکه در دهه پایانی صفر سرویس‌دهی خطوط قطار شهری نیز تقویت خواهد شد، گفت: روز و شب رحلت پیامبر (ص) و روز و شب شهادت امام رضا (ع) افزایش یک ساعت سرویس‌دهی در خط یک و دو و کاهش دو دقیقه سرفاصله اعزام در خطوط یک قطار شهری و از روز رحلت پیامبر (ص) تا شهادت امام رضا (ع) در خطوط یک و دو قطار شهری سرویس‌دهی صلواتی خواهد شد.

آماده‌سازی فضای پارکینگ‌ها در دهه آخر صفر در هسته مرکزی شهر

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد مقدس ادامه داد: در مجموع ۷ هزار و ٢٩ فضای پارک در هسته مرکزی شهر وجود دارد که شامل ۲۳ پارکینگ ثابت با ظرفیت ٣ هزار و ٩٣٠فضای پارک، ۱۱ پارکینگ موقت با ظرفیت ۳ هزار و ٩٩فضای پارک است. همچنین حدود ۲۱ مرکز پارکینگ موقت با ظرفیت ۹ هزار و ٢٠٠فضای پارک در صورت اخذ زمین و آماده‌سازی زمین‌های راه‌آهن و گمرک برای فضای پارک خودرو پیش‌بینی کرده‌ایم. لازم به ذکر است که فضای پارکینگ اضطراری برای اتوبوس‌های برون‌شهری پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای کنترل انضباط ترافیکی در شهر اقداماتی همچون تشدید گشت‌های نظارتی، انضباط ترافیکی ناوگان حمل‌ونقل باری در مبادی ورودی و هسته مرکزی شهر با همکاری پلیس راهور و فعالیت شبانه‌روزی مرکز کنترل ترافیک در این ایام در دستور کار است.

امامی میبدی تأکید کرد: از دیگر اقدامات می‌توان به پیش‌بینی ۵ دستگاه جرثقیل سنگین، ۴ دستگاه خودروبر و ۸ دستگاه امداد خودرو برای ارائه خدمات در زمان اضطرار و آماده‌باش تیم لجستیک دوچرخه‌های اشتراکی که شامل ۳ خودرو و ۳ موتور است، اشاره کرد.

کد خبر 5876946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      0 0
      سلام فعلا که ما فقط افزایش هزینه من کارت رو دیدیم تو این چندوقت کدوم سرویس دهی مطلوب بعداربعین باز همون غیرمطلوب رو به خوردمردم میدین یکم به خط ۸۸هم نگاه کنین اصلا خوب نیست
    • صبغت الله محمدی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      0 0
      کارنیک است خدابرای شمابرکت بدهد