۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۳

توافق آتش‌بس در عین‌الحلوه

توافق آتش‌بس در عین‌الحلوه

پس از آن که امروز آتش‌بس برقرار شده میان گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین‌الحلوه نقض شد، منابع خبری از یک توافق آتش‌بس جدید میان طرف‌های درگیر در این اردوگاه خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کمیته اقدام مشترک فلسطین در لبنان، امروز شنبه از برگزاری نشست‌های جداگانه ای با جنبش فتح و نیروهای امنیت ملی از یک سو و نیروهای اسلام‌گرا از سوی دیگر و دستیابی به توافق آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در این اردوگاه خبر داد.

خبرگزاری دولتی لبنان شامگاه امروز گزارش داد که کمیته اقدام مشترک فلسطین در لبنان نشست‌های خود با طرف‌های درگیری در اردوگاه پناهجویان فلسطینی عین‌الحلوه را با توافق بر سر آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی پایان داد.

این کمیته تصریح کرد که هیئت اعزامی آن به اردوگاه عین‌الحلوه به دو دسته تقسیم شده و یک دسته در منطقه برکسات نشست گسترده‌ای را با جنبش فتح و فرماندهان نیروهای امنیت ملی برگزار کرده و دسته دیگرِ هیئت اعزامی این کمیته نیز در مقر شبه نظامیان «عصبه الانصار» با نیروهای اسلام‌گرا نشستی را برگزار کرده است.

کمیته اقدام مشترک فلسطین در لبنان تاکید کرد که ۲ طرف برای تثبیت توافق آتش‌بس و جلوگیری از نقض آن در تماس هستند.

النشره گزارش داد که در نتیجه این درگیری‌ها که طی آن از رگبار گلوله و بمب استفاده شده، ۴ تن جان باخته‌اند و بیش از ۲۵ نفر نیز زخمی شده‌اند.

گفتنی است درگیری میان گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین‌الحلوه از شامگاه پنج‌شنبه آغاز شد. همچنین بسیاری از فلسطینیان ساکن این اردوگاه نیز در نتیجه این درگیری مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

این در حالی است که نزدیک به یک ماه پیش نیز برخی طرف‌های فلسطینی در اردوگاه عین‌الحلوه با یکدیگر درگیر شدند و در نتیجه این درگیری‌ها ۱۴ تن جان خود را از دست دادند، بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند و هزاران پناهجوی فلسطینی نیز مجبور به گریختن از معرکه و ترک خانه و کاشانه خود شدند.

کد خبر 5882401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha