۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۱

سردار رادان خبر داد

آمار شگفت انگیز زائران ایرانی در اربعین امسال

آمار شگفت انگیز زائران ایرانی در اربعین امسال

فرمانده کل انتظامی کشور از آمار شگفت انگیز زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: ۵۰ درصد زائران افراد زیر ۴۵ سال بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی انتظامی کشور گفت: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۲ که الان در آن هستیم حدوداً چند سال به دلیل کرونا اساساً هیچ سفری در قالب زیارت اربعین انجام نشد و یک سال هم با محدودیت انجام شد که اگر آن ۳ سال محدودیت کرونا نبود حداقل ۳ تا ۳.۵ میلیون بر روی این آمار اضافه می‌شد.

وی افزود: از آن سال با محدودیت نزدیک به ۱۳ میلیون زائر سفر کردند که ۷ میلیون ۸۰۰ هزار نفر سفر اولی، ۳ میلیون ۱۷۰ سفر دومی، ۱۵۰۰ میلیون سفر سومی، نزدیک به ۸۰۰ هزار تا سفر چهارمی و ۹ هزار نفر سفر هفتمی و ۵۰۰ نفر سفر هشتمی بودند.

سردار رادان بیان داشت: این آمار نشان می‌دهد که سفر اربعین در رزق مردم ایران قرار گرفته و از سفرهایی است که برای مردم ما خاطر انگیر، ارزان و سرشار از معنویت است.

وی افزود: از شگفتی‌های سفر اربعین این است که ما مسافر زیر ۵ سال و بالای ۷۵ سال هم امسال داشتیم که واقعاً صحنه‌های عجیب و غریبی را خلق می‌کرد.

سردار رادان اظهار داشت: ۵۰ درصد زائران زیر ۴۵ سال بودند این را کسانی که شبهه می‌آورند که جوانان از دین گریزان هستند ببیند، منتهی اینها افرادی هستند که خودشان را به خواب زده‌اند و کسی که خودش را به خواب زده باشد بیدار نمی‌شود.

کد خبر 5884852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      3 16
      میشه یکم بیشتر با مردم رو راست باشیم بخاطر همی دروغا از تلویزیون برای همیشع رفتیم میخاین از نت فرار کنیم نصف جمعیت ک پاکستانی بودن ...
    • علی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      4 9
      امار بیشترش افغانی و پاکستانی وھندی بودن
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      9 7
      سردار دنبال حاشیه نرو مملکت درست کنید این آمار برای ملت ایران نان شب نمیشه پس دست بردارید چون مردم چند روز دیگر یاد شان میره جای خود و چه بیت‌المال هایی که حیف مال شد اون آدمهای که زباله گرد کارتون خوابهای مملکت دریابید اینطوری امام حسین علیه السلام راضی تر بود
    • احمد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      6 4
      خواب زدرو نمیشه بیدار کرد آمار افغانیا و پاکستانی جداست
    • محمد شکاری بافقی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      4 1
      خسته نباشید سردار و بچه های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دستتون درد نکنه امسال امنیت زائران ایرانی کربلا عالی بود ممنون از لطف تمامی پرسنل نیروی انتظامی و مخصوصا سپاه و ارتش و بسیج و مخصوصا تمای فرماندهان سپاه و انتظامی و ارتش
    • طاهری IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      4 2
      اگر امکانات فراهم بشود آمار تا ۱۰میلیون نفر هم می‌رسد که این امر می‌تواند در امنیت کشور و کاهش جرم بسیار مفید باشد. چطور؟آیا کسیکه زائر امام حسین میشود میتواند کار خلاف انجام بدهد؟حتما نه