۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۲

کره شمالی ۲ موشک بالستیک را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد

کره شمالی ۲ موشک بالستیک را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد

رسانه‌ها و مقامات کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی بامداد امروز چهارشنبه چند موشک بالستیک را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در ادامه افزایش آزمایش‌های موشکی کره شمالی و هم‌زمان با سفر کیم‌ جونگ‌اون، رهبر کره شمالی به روسیه، نیروهای مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی بامداد امروز چهارشنبه یک موشک بالستیک نامشخص (از نظر بُرد و نوع) به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، نیروهای نظامی کره جنوبی هیچ جزئیاتی درباره پرتاب این موشک ارائه نکردند.

هم‌زمان آژانس امنیت دریانوردی ژاپن هم اعلام کرده که احتمال می‌دهد که کره شمالی موشک بالستیک دوم را هم شلیک کرده است.

در ماه‌های اخیر تنش بین آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی افزایش یافته و پیونگ یانگ در واکنش به اقدامات تحریک آمیز سئول و واشنگتن و انجام رزمایش‌های پیاپی آنها در مرزهای کره شمالی، آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.

رسانه‌های کره شمالی اوایل تیرماه هم اعلام کردند که هم زمان با هفتادوسومین سالگردِ آغاز جنگ کره، هزاران نفر از مردم کره شمالی با حضور در شهر پیونگ‌یانگ شعار «جنگ انتقام‌جویانه» علیه آمریکا را سرد دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند و شعارنوشته‌هایی (پلاکارد) با عنوان «تمام سرزمین آمریکا در تیررس موشک‌های ماست»، «آمریکای امپریالیست ویرانگر صلح است» حمل می‌کردند.

کد خبر 5884928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha