۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

سازماندهی ۱۳۰ هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین قم

سازماندهی ۱۳۰ هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین قم

قم- مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم از سازماندهی، اسکان و پذیرایی ۱۳۰ هزار نفر از زائران در این قرارگاه خبر داد.

مهدی قربانی کرم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بسیاری از خادمانی که در ایام اربعین در قم حضور داشتند و در قرارگاه مردمی اربعین مشغول خدمت رسانی به زائران سیدالشهدا علیه السلام بودند دوست داشتند که در مراسم پیاده روی اربعین و در کربلای معلا حضور داشته باشند اما فداکاری و از خودگذشتگی به خرج دادند و در شهر مقدس قم ماندند و به زائران خدمات رسانی کردند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم بیان داشت: در اربعین امسال تلاش شد تا محلات هم پای کار بیایند و از این رو ۷۰ مسجد و حسینیه در محلات مختلف قم انتخاب شدند و ۳۰ نقطه از شهر برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شد.

قربانی کرم بیان داشت: خوشبختانه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همکاری خوبی در راستای خدمات دهی به زائران اربعین داشتند و هم افزایی ها موجب شد تا اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی گفت: قرارگاه مردمی اربعین استان، برنامه جاماندگان اربعین را در قم را تدارک دید و برنامه ریزی خوبی در این زمینه صورت گرفت.

قربانی کرم گفت: این برنامه در حالی برپا شد که بسیاری از افراد در کربلا حضور دارند و ظرفیت همراهی گروه‌های مردمی همانند سایر مناسبت‌ها مثل نیمه شعبان و یا عید غدیر نیست که این اتفاق خوبی بود.

وی با اشاره به آماری از شمار اسکان زائران اربعین در قم گفت: ۱۳۰ هزار نفر از زائران در قم سازماندهی و اسکان داده شدند که البته تا پایان صفر برنامه اسکان ادامه دارد.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم اضافه کرد: امسال گروه‌های مختلفی از زائران خادم پاکستانی و افغانستانی نیز در کنار سایر خادمین برای خدمت رسانی به زائران اربعین تلاش کردند.

وی افزود: همه تلاش‌هایی که در ایام اربعین حسینی رخ می‌دهد در حقیقت مقدمه سازی برای ظهور است که امیدواریم در آن زمان نیز حضور توفیق و خدمت در رکاب حضرت حجت را داشته باشیم.

قربانی کرم عنوان داشت: خادمین قرارگاه مردمی اربعین پی از پایان خدمت رسانی به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

کد خبر 5886614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha