۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۱

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) خبر داد؛

تأسیس مرکز زبان فارسی در کشورهای اسلامی

 تأسیس مرکز زبان فارسی در کشورهای اسلامی

قزوین - رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از تأسیس مرکز زبان فارسی در چندین کشور اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی قاسم‌زاده در نشست هم‌اندیشی هیأت رئیسه و رؤسای دانشکده‌ها با استاندار قزوین که در سالن جلسات ساختمان مرکزی برگزارشد، اظهار کرد: طبق گفته رئیس جمهور محترم دانشگاه‌ها مغز و اتاق فکر دولت هستند، این جمله برای ما مأموریتی به همراه دارد که امیدواریم در پی این مأموریت با هم‌گرایی و هم‌افزایی مجموعه حکمرانی استانی در حوزه‌های مختلف بتوانیم یاریگر خوبی باشیم. بویژه در شناسایی نظام مسائل و ارائه راحل‌های عملی گام‌های جدی برداریم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸ هزار دانشجو در دانشگاه معین استان در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۶۰۰ دانشجو بین المللی از ۲۰ کشور دنیا هستند.

وی با تاکید بر ظرفیت‌ها و مزیت‌های دانشگاه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی افزود: با توجه به مأموریت و رسالت دانشگاه در تلاشیم ضمن توسعه کمی دانشگاه و دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها به تأسیس چند مرکز آموزش زبان فارسی در خارج و اعزام استادان زبان فارسی به چند کشور اسلامی اقدام کنیم و با حمایت وزارت عتف و معاونت امور بین الملل وزارت در گسترش زبان و فرهنگ فارسی گام‌های مؤثری برداریم.

وی ادامه داد: یکی از گام‌های مؤثر دانشگاه تکمیل و احداث پروژه‌های ملی دانشگاه است که طی سنوات گذشته بلاتکلیف بوده و در نظر داریم طی سال جاری و سال آینده پروژه‌هایی نظیر دانشکده علوم تحقیقات اسلامی و استخر دانشگاه را پیش از زمان موعود به بهره برداری برسانیم که البته در این بین مساعدت و همراهی مجموعه استانداری و تأمین بودجه از سفر استانی نیز لازمه کار است و بی شک استفاده از ظرفیت‌های مولدسازی هم می‌تواند به ما کمک کند.

قاسم زاده ابراز کرد: تکمیل پروژه استخر نیز علاوه بر ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان بین الملل و کارکنان و اعضای هیأت علمی سبب حل مسئله آموزشی و مهارت افزایی دانشجویان رشته تربیت بدنی خواهد بود.

نماینده عالی وزارت عتف در استان مطرح کرد: متأسفانه طی سنوات گذشته بخش عظیمی از اراضی دانشگاه تحت تصرف بخش‌های مختلف قرار گرفته که این امر به مراتب آسیب‌های جدی، به ویژه در حوزه طرح توسعه را به همراه داشته است.

قاسم زاده عنوان کرد: در حوزه فرهنگی برنامه‌های متعددی در سال جاری تعریف شده که انتظار می‌رود در ایجاد محیطی فرهنگی و پویا گام برداریم. با توجه به تأکیدات دولت محترم برای حضور مسئولان در دانشگاه‌ها آمادگی خود را برای میزبانی از مدیران استانی و ملی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه امام (ره) نقش محوری در سند آمایش آموزش عالی استان دارد خاطرنشان کرد: در طرح آمایش آموزش عالی هم رئیس مجمع نمایندگان استان و رؤسا دانشگاه‌ها و نمایندگان استاندار محترم حضور دارند که می‌تواند پشتوانه خوبی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری کلان در حوزه آموزش عالی استان شود.

رئیس دانشگاه امام (ره) گفت: طی قراردادی که بین وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد قسمتی از اراضی دانشگاه طی فرایندی به عنوان قانون مسکن ملی و جوانی جمعیت به اعضای هیأت علمی و کارکنان سرپرست خانوار تخصیص داده خواهد شد که اگر این زمین به اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاهی اختصاص پیدا کند به حل مشکلات و افزایش امید و سرمایه ملی خواهد انجامید و در این راستا حمایت ویژه استاندار محترم را خواستاریم.

کد خبر 5888877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha