۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۱

در گفت و گو با مهر عنوان شد:

ضعف کشتی‌گیران ایران تاکتیکی بود/ کسی نمی‌تواند منکر بد بودن شود

ضعف کشتی‌گیران ایران تاکتیکی بود/ کسی نمی‌تواند منکر بد بودن شود

کارشناس کشتی آزاد با بیان این که کسی نمی تواند منکر بد بودن عملکرد ملی پوشان شود، گفت: کشتی‌گیران ایرانی ضعف تاکتیکی داشتند و به خوبی برنامه‌های کادر فنی را روی تشک اجرا نمی‌کردند.

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی صربستان گفت: با توجه به حضور کشتی‌گیرانی از بلاروس و روس پیش از مسابقات جهانی پیش‌بینی می‌شد کشتی‌گیران کار سختی پیش رو داشته باشند. البته فکر می‌کنم روس‌ها به دلیل اینکه چند سال از مسابقات دور بودند در شرایط ایده‌آل نبودند اما با کشتی‌گیران نامداری در این مسابقات حضور پیدا کردند و نتایج خوبی کسب کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه سال منتهی به المپیک است، پیش‌بینی می‌شد همه کشتی‌گیران با تمام توان به میدان بیایند و به دنبال کسب سهمیه باشند. در این مسابقات کشتی‌گیران ایرانی بیشتر ضعف تاکتیکی داشتند و به خوبی برنامه‌های کادرفنی را روی تشک اجرا نمی‌کرد. حالا نمی‌دانم دلیل این موضوع چه بوده است. خطای کشتی‌گیران در این مسابقه زیاد بود و متأسفانه منجر به باخت کشتی‌گیران شد و نتیجه خوبی کسب نکردیم.

کارشناس کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا زنگ خطر برای کشتی ایران با نتایج به دست آمده در مسابقات جهانی به صدا درآمده است یا خیر، عنوان کرد: نتایجی که تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی به دست آورد خوب نبود و کسی نمی‌تواند منکر آن شود. اما ذخیره کشتی ایران از نظر نیروی انسانی خوب است و باید این موضوع را قبول کنیم. همین امسال نوجوانان و جوانان قهرمان جهان شدند و این نتیجه نشان می‌دهد پتانسیل کشتی برای سال‌های آینده قابل قبول است. اما در رده بزرگسالان انتظارات از آن‌ها بیشتر است.

ضعف کشتی‌گیران ایران تاکتیکی بود/ کسی نمی‌تواند منکر بد بودن شود

محمدی عنوان کرد: البته طبیعی است که این انتظارات به قهرمانان کشتی فشار می‌آورد. من در این مسابقات بیشترین ضعف کشتی‌گیران تاکتیکی بود و از نظر بدنی آن‌ها کم نمی‌آوردند. همانطور که دیدیم رحمان عموزاد تا آخرین ثانیه می‌توانست بجنگد، یعنی اگر ۴۵ ثانیه عقب‌نشینی نمی‌کرد می‌توانست ادامه دهد و حریفش هم ریکاوری نمی‌کرد که امتیاز بگیرد. یا مجتبی گلیج حریفش را از پا انداخت ولی اشتباه یک لحظه‌ای او باعث شد فشار کم کمتر شود و نتیجه را باخت.

وی گفت: تنها کشتی‌گیری که فکر می‌کنم از نظر بدنی کم آورد آذرپیرا بود که او هم جلوی حریف آمریکایی‌اش فشار زیاد به خودش آورد و بدنش تحلیل رفت. به نظرم نوع روش مبارزه‌ای که برای کشتی‌گیران طراحی کرده بودند می‌توانست بهتر باشد.

کد خبر 5891008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha