۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۳

طی سال گذشته؛

۳.۵ میلیون مترمربع فضای آموزشی به مدارس تحویل شده است

۳.۵ میلیون مترمربع فضای آموزشی به مدارس تحویل شده است

بهارستان- وزیر آموزش و پروش گفت: در سال گذشته بیش از سه و نیم میلیون متر مربع فضای آموزشی تحویل مدارس و آموزش و پرورش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی صبح شنبه و همزمان با آغاز سال تحصیلی در آئین زنگ مهر که با حضور رئیس جمهور در آموزشگاه شهید امیر کمندی در بهارستان برگزار شد اظهار داشت: امروز روز تولد دوباره امید و آینده در کشور ما است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز بیش از ۱۶.۵ میلیون دانش آموز حدود یک میلیون معلم، مدیر، معاون مدرسه و کارکنان آموزش و پرورش در بیش از یکصد هزار مدرسه دولتی و قریب به ۲۰ هزار مدرسه غیر دولتی و بیش از ۳ هزار کانون فرهنگی، تربیتی، آموزشی و پرورشی میزبان ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار دختر و حدود ۸.۵ میلیون پسر خواهد بود.‌

مراد صحرای عنوان داشت: قریب به ۶۰۰ هزار دانش آموز اتباع به عنوان مهمانان مدارس ایرانی یکی از نکات افتخار آمیز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز از تعداد دانش آموزان برخی از کشورها که لاف دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پروژه بازگشایی مهر، پروژه‌ای است که در آن بیش از ۲۰ اقدام ملی اتفاق می‌افتد عنوان داشت: آماده سازی قریب به ۱۵۳ میلیون جلد کتاب یکی از این اقدامات است.

مراد صحرایی با بیان اینکه تولید کتاب‌های سال آینده از یک ماه قبل آغاز شده است گفت: از افتخارات نظام تعلیم و تربیت این است که کتاب‌ها با تخفیف ۸۵ درصدی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها اظهار داشت: جشن شکوفه‌ها با حضور حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز پایه اول آغاز و جشن غنچه‌ها نیز دو هفته دیگر برای پیش دبستانی‌ها آغاز می‌شود و این موضوع از آن جهت که به دستور رئیس جمهور پیش دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها نیز به آموزش و پرورش سپرده شده‌اند اهمیت ویژه ای دارند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به برگزاری جشن عاطفه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این جشن هم چند روزی است که آغاز و مهرورزی سراسر ایران را فرا گرفته است.

مرادی صحرایی عنوان داشت: در سال گذشته بیش از ۳و نیم میلیون متر مربع فضای آموزشی تحویل مدارس و آموزش و پرورش شده و امسال در کنار ساخت ۲ هزار و ۲۰ مدرسه که از افتخارات این دولت است به این مدارس اشاره می‌کنیم که به همت قرارگاه سازندگی این مدارس ظرف ۱۲۰ روز ساخته شده و این نشان دهنده این است که با همت مضاعف می‌توانیم در سال پیش رو بخشی از کمبودها را جبران کنیم.

کد خبر 5892215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha