۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد:

دیه۴ تن از جانباختگان سقوط هواپیمای یاسوج برای ساخت مدرسه اهدا شد

دیه۴ تن از جانباختگان سقوط هواپیمای یاسوج برای ساخت مدرسه اهدا شد

یاسوج_ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیه ۴ تن از جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج در دنا توسط خانواده‌ها برای نوسازی مدارس شهر زلزله زده سی سخت اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی نیک ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: خانواده‌های ۴ تن از جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای «ATR۷۲» که در ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در منطقه پازن پیر دنا سقوط کرد، دیه فرزندان خود را در فصل آموزش شهر زلزله زده سی سخت هزینه کردند.

حسینی نیک خاطرنشان کرد: پس از وقوع زمین لرزه سی سخت و وضعیت آسیب به مدارس، تعدادی از خانواده‌های جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج در سی سخت، برای کمک به شهرستان زلزله زده دنا اعلام آمادگی کردند.

وی ابراز داشت: دیه این جانباختگان برای تکمیل و نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مطهری سی سخت هزینه شد.

حسینی نیک تصریح کرد: این مدرسه تکمیل و با تجهیز در روزهای آینده در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: زمین لرزه ۵.۶ ریشتری سال ۹۹ شهر سی سخت ۴۵ مدرسه را با نیاز به بازسازی و مقاوم سازی رو به رو کرد.

حسینی نیک افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از ظرفیت فضای آموزشی سی سخت بازسازی و یا مقاوم سازی شده است.

پرواز شماره «۳۷۰۴» هواپیمایی آسمان یک پرواز داخلی از مبدأ تهران به مقصد یاسوج بود که در ساعت ۸ و پنج دقیقه صبح روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ به پرواز درآمد و مکالمه خلبان هواپیمای «ATR۷۲-۲۱۲» شرکت هواپیمایی آسمان پس از حدود یک ساعت و ۲۵ دقیقه با برج مراقبت قطع گردید و هواپیما در ساعت ۹ و ۳۲ دقیقه صبح بعد از اصابت با کوه دنا سقوط کرد و سبب جان باختن هر ۶۵ مسافر و خدمه هواپیما شد.

کد خبر 5894834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha