۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۶

سردار عراقی مطرح کرد؛

هنوز به عمق گنجینه دفاع مقدس نرسیده‌ایم

هنوز به عمق گنجینه دفاع مقدس نرسیده‌ایم

مدیر پژوهشکده دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای بود که هنوز به عمق آن نرسیده‌ایم. امروزه نیروهای مسلح، ساختارهای امنیتی و ارتش ما از قدرت و توانمندی ویژه‌ای برخوردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله عراقی مدیر پژوهشکده دفاع مقدس سه‌شنبه چهارم مهر با حضور در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران از دفاع مقدس و دستاوردهای آن سخن گفت.

سردار عراقی در توصیف شرایط سخت جنگ تحمیلی گفت: در زمانی که در کشور ما انقلابی به وقوع پیوسته بود که ساختار سیاسی کشور را از حکومتی طاغوتی و وابسته به غرب به ساختار سیاسی انقلابی بر مبنای اسلام واقعی تغییر داده بود، جنگ تحمیلی آغاز شد. درست در زمانی که ما در حال جبران عقب ماندگی‌ها بودیم، کشور ما در نقاط مختلف از جمله آذربایجان و خوزستان درگیر جنگ‌های داخلی بود که همه آن‌ها با هدف تجزیه‌طلبی شکل گرفته بود. در واقع ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از توانمندترین ارتش‌های منطقه، دچار تحولاتی شد.

وی افزود: اکنون این شبهه در میان نسل جدید و بیگانگان وجود دارد که عملیات‌های ما بر پایه علم و آمادگی نبوده است. این در صورتی است که تک تک لحظات ما متکی بر علم و فناوری بود که به واسطه نبوغ جوانانی که به سپاه پیوستند رخ داد. بعد از فرار بنی صدر، اولین عملیات ما در شمال آبادان بسیار موفق بود که در نهایت به شکست حصر آبادان منجر شد.

مدیر پژوهشکده دفاع مقدس درباره عملیات والفجر ۸ و چگونگی برنامه‌ریزی آن گفت: در سال ۱۳۶۴، ما عملیات والفجر ۸ را در منطقه فاو عراق و جنوب غرب ایران انجام دادیم. در این عملیات ما می‌بایست از رودخانه اروندرود گذر می‌کردیم.

وی افزود: غواص‌های ما می‌بایست در فاز اول و در حالت سکون که جزر و مد وجود ندارد، از رود عبور می‌کردند. با کوچک‌ترین غفلتی قایق‌های ما به گل می‌نشست و پشتیبانی غواصان به مشکل می‌خورد. چنین فرایندی نیازمند سلسله‌ای از محاسبات دقیق و پیچیده ریاضی و هواشناسی است. در نهایت ما توانستیم با نهایت ظرافت از این رودخانه عبور کنیم که هنوز هم زبانزد جهانیان است. این نشان‌دهنده وجود یک نبوغ نظامی در ارتش ماست.

سردار عراقی در پایان گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای بود که هنوز به عمق آن نرسیده‌ایم. امروزه نیروهای مسلح، ساختارهای امنیتی و ارتش ما از قدرت و توانمندی ویژه‌ای برخوردارند که دشمنان ما از آن آگاه هستند. این حجم از اقتدار بی سابقه است. این توانمندی باعث شده تا ما قابلیت رقم زدن امنیت ملی کشورمان را به بهترین شکل داشته باشیم. لذا هر تلاشی از جانب دشمنان برای اثبات خلاف این موضوع، کاری بیهوده است و تلاش در جهت آن، تنها خسته‌شان خواهد کرد.

کد خبر 5896330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha