۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا :

نقش آفرینی دانشگاه بویین زهرا در منطقه با توسعه بورسیه صنعتی

نقش آفرینی دانشگاه بویین زهرا در منطقه با توسعه بورسیه صنعتی

قزوین- رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا با بیان اینکه دانشگاه موتور پیشران توسعه جامعه است گفت: توسعه بورسیه صنعتی سبب نقش آفرینی دانشگاه بویین زهرا در منطقه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد قربانی ظهر چهارشنبه در نشست تبیینی هفته دفاع مقدس که در سالن اجتماعات دانشگاه بویین زهرا برگزار شد با اشاره طرح بورسیه صنعتی دانشجو اظهار کرد: امروز توانسته‌ایم با تلاش‌های زیادی که صورت گرفت طرح بورسیه صنعتی دانشجو را در استان برای اولین بار اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه استان قزوین و دانشکده فنی مهندسی بویین زهرا جزو استان‌های پیشرو در این زمینه بوده است، افزود: با تحقق این بورسیه نسبت ما با مردم و جامعه به صورت خیلی شفاف تعریف خواهد شد و صنعت نیز می‌تواند پاسخ مناسبی در جهت تأمین نیروی متخصص از مرکز دریافت کند.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا ادامه داد: بدون شک با اجرای این طرح صنعت استان ومنطقه استقبال خوبی از این طرح خواهد کرد.

وی ادامه داد: مأموریت پذیری و چالش‌های فناورانه مسئله مهمی است که با صنعت آمیخته شده و امروز صنعت بیش از هر زمانی آماده اسقبال از دانشگاه و علم برای رفع مشکلات و توسعه خود است.

قربانی ادامه داد: دانشگاه فنی مهندسی بویین زهرا امروز در مسیر توسعه قرار گرفته و می‌تواند در توسعه شهرستان بویین زهرا بر مبنای دانشگاه نقش ایفا کند.

وی تاکید کرد: بویین زهرا ابزار و ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه دارد و نیاز است مسئولین ظرفیت‌های این شهرستان را که ثروت اصلی آن است بشناسند.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا با تاکید بر اینکه توسعه شهرستان و دانشگاه به یکدیگر وابسته است، اضافه کرد: دانشگاه فعال رابطه خود با جامعه را تعریف کرده و در آن نقش ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید برای جامعه ارزش افزوده داشته باشد، تصریح کرد: زیرا این دانشگاه با ظرفیت‌هایی که دارد سرمایه این ملت و موتور پیشران فرهنگ و تمدن کشور است.

قربانی عنوان کرد: آینده بدون دانشگاه‌ها ومرجعیت علمی ساخته نخواهد شد و برای ساخت آینده باید دانشجویان و جوانان در دانشگاه‌های کشور ما تربیت و به جهان صادر شوند.

وی در پایان یادآور شد: این دانشگاه ظرفیتی برای آیندگان است و ما باید به پیشرفت آن کمک کنیم و باید با تصمیم گیری های صحیح راه را برای بروز و ایفای نقش این دانشگاه فراهم کنیم.

کد خبر 5897064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha