۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۷

معاون دادستان اردبیل:

۵۴۰۰ گواهی عدم سوء پیشینه در اردبیل صادر شده است

۵۴۰۰ گواهی عدم سوء پیشینه در اردبیل صادر شده است

اردبیل- معاون دادستان اردبیل در امور اجرای احکام کیفری گفت: در سه ماه تابستان پنج هزار و ۴۱۶ گواهی عدم سوء پیشینه در اردبیل صادر شده که بیشتر از استاندارد کشوری است.

امین رنجبر در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به دستاوردهای ویژه اردبیل در صدور گواهی‌های عدم سوءپیشینه اظهار کرد: کاهش مدت زمان پاسخگویی به متقاضیان در صدور گواهی عدم سو پیشینه کیفری در سه ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مشهود است.

وی تصریح کرد: دستاورد ماه‌های اخیر دادسرای اردبیل در این زمینه و مدت زمان صدور گواهی‌های عدم سو پیشینه فراتر از استاندارد کشوری است به طوری که در سه ماهه تیر، مرداد و شهریور سال‌جاری تعداد پنج هزار و ۴۱۶ مورد گواهی عدم سو پیشینه در دادسرای اردبیل صادر شده که آمار سایر حوزه‌های قضائی شهرستان‌ها و بخش‌ها علاوه بر رقم اعلامی است.

معاون دادستان اردبیل کاهش مدت زمان پاسخگویی در دادسرای اردبیل از ۷۰ ساعت سال گذشته، به ۱۰ ساعت در سه ماه اخیر از زمان انتصاب دادستان جدید با وجود افزایش درخواست‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را یادآور شد و گفت: تمامی این اقدامات در کاهش اطاله دادرسی دستاورد ارزشمندی محسوب می‌شود.

رنجبر افزود: تعداد ارسال درخواست‌های خودکاربری بدون مراجعه حضوری و اقدام در زمینه این درخواست‌های مکانیزه غیرحضوری نیز در اردبیل روند افزایشی داشته و در ماه‌های اخیر چند برابر شده است.

کد خبر 5901532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha