۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸

رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد؛

آزادی ۷۹ زندانی جرائم مالی غیرعمد در سال جاری

آزادی ۷۹ زندانی جرائم مالی غیرعمد در سال جاری

یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در شش ماه نخست سال جاری، ۷۹ زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان‌های استان یزد آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری در جمع اعضای ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی ۷۹ مددجوی محکوم مالی جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری تاکنون به همت ستاد مردمی دیه و خیرین یزدی اظهار داشت: رقم بدهی این زندانیان ۱۵۵ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و آورده محکومان، مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ تامین شد و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۷۹ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی بیان کرد: از این تعداد محکوم آزاد شده، ۵۲ مددجو محکوم مالی، ۲۳ محکوم پرداخت مهریه، سه محکوم مربوط به پرداخت نفقه و یک نفر نیز محکوم به دیه حوادث کارگاهی بودند.

رئیس کل دادگستری یزد ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی ۱۹ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و ۶۰ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۱ مددجو زن و ۶۸ مددجو نیز مرد بودند.

دهشیری ضمن تقدیر از نیکوکاران، صنعتگران و هیئت های عزاداری که در ایام ماه محرم نذورات و کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان واریز کردند، گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲۰ محکوم با اجرای پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» در ماه محرم، ۱۳ مددجو نیز با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی» در ماه صفر و دو زندانی نیز به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول با مشارکت نیکوکاران استان یزد از زندان آزاد شدند.

وی ضمن تقدیر از اهالی روستای کویجان شهرستان بهاباد به دلیل برگزاری پیاده روی نمادین همزمان با اربعین حسینی گفت: به همت ستاد اربعین روستای کویجان طی برگزاری پویشی به همت مردم و صنعتگران این روستا و شهرستان مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا شد.

دهشیری گفت: روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد همواره در تلاش است تا در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری پویش‌هایی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کند تا در کنار فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ گذشت و بخشش و کمک به همنوع با جذب کمک های مردمی زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را از زندانهای استان فراهم کند.

کد خبر 5902053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha