۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸

مدیرکل ارشاد استان فارس خبر داد؛

سخنرانی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت حافظ

سخنرانی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت حافظ

شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعلام جزئیات برنامه‌های گرامیداشت زادروز حافظ گفت: حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم اختتامیه هفته حافظ به عنوان مهمان ویژه سخنرانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا قانعی به حضور حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در مراسم یادروز حافظ اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی‌ها در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی و هنری حافظ، رئیس جمهور به عنوان مهمان ویژه مراسم سخنرانی می‌کند.

حمیدرضا قانعی با بیان اینکه ویژه برنامه بزرگداشت حافظ به همت دانشگاه شیراز، میراث فرهنگی، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد گفت: تلاش این اداره کل ارتقای دبیرخانه گرامیداشت زادروز حافظ برای هرچه بهتر برگزار شدن هفته گرامیداشت حافظ شیرازی و تشکیل دبیرخانه‌ای در سطح وزارت ارشاد بود و یکی از ویژگی‌های مهمی که قریب به شش ماه در دبیرخانه دنبال شد ارتقا به سطح ملی بود و دبیرخانه و ستاد اولیه در انجمن ملی شکل گرفت.

وی با اشاره به هفته فرهنگی و هنری حافظ که از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه برگزار خواهد شد، افزود: ۲۰ کشور از سراسر دنیا در بزرگداشت مراسم حافظ حضور خواهند یافت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان اینکه امسال آغاز مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی و هنری حافظ در تهران و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است افزود: به مناسبت یادروز حافظ دیوار نگاره میدان ولی عصر و میدان امام حسین (ع) شیراز مزین به تصویری از حافظ خواهد شد.

قانعی ابراز امیدواری کرد که در مراسم یادروز حافظ از نشان بین المللی و تمبر حافظ رونمایی شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز از گلباران آرامگاه حافظ در صبح روز ۲۰ مهر با حضور مردم خبر داد و گفت: امسال با همکاری ارکستر سمفونی فارس، ارکستر موسیقی حافظ در تالار حافظ به صحنه خواهد رفت.

وی افزود: در طول هفته فرهنگی هنری حافظ با مشارکت انجمن خوشنویسان برنامه‌هایی از جمله بداهه نویسی و خطاطی ابیات دیوان حافظ در آرامگاه این شاعر انجام خواهد شد

مدیر مرکز حافظ شناسی نیز در این مراسم اظهار کرد: در یادروز حافظ ۶ میهمان سخنرانی خواهند داشت.

سعید حسام پور افزود: در راستای برگزاری نشست‌های تخصصی به جهت معرفی حافظ، سلسله نشست‌های تخصصی مجازی با حضور اساتید برجسته و مطرح برگزار می‌شود.

کد خبر 5902954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha