۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

۲۶ شبه‌نظامی کُرد در شمال سوریه کشته شدند

۲۶ شبه‌نظامی کُرد در شمال سوریه کشته شدند

وزارت دفاع ترکیه از حمله به مواضع شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه خبر داد که منجر به کشته‌شدن ده‌ها شبه‌نظامی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع ترکیه امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش ترکیه در انتقام حمله موشکی به پایگاه ترکیه، به مواضع شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه حمله کرد و در این حمله ۲۶ شبه‌نظامی کشته شدند.

آن‌گونه که رسانه‌های ترکیه اعلام کرند در حمله موشکی شامگاه پنج‌شنبه شبه‌نظامیان کرد سوری (ی‌پ‌گ) به پایگاه ترکیه در منطقه دبیق در شمال غرب سوریه یک افسر پلیس ترکیه کشته و هفت افسر و سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده که نیروی هوایی ارتش ترکیه در حملات خود ۳۰ هدف شبه نظامیان را در سایر نقاط شمال سوریه از جمله یک چاه نفت، یک انبار و پناهگاه ها منهدم کرده است.

افزون بر حمله موشکی به پایگاه ترکیه، به نوشته رویترز «حزب غیرقانونی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) مسئولیت بمب‌گذاری روز یکشنبه در آنکارا را بر عهده گرفت که منجر به کشته شدن دو مهاجم و زخمی شدن دو افسر پلیس شد. ترکیه گفت مهاجمان از سوریه آمده‌اند، اما نیروهای دموکراتیک سوریه این موضوع را تکذیب کردند.»

دولت ترکیه شبه‌نظامیان کُرد سوریه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و می‌گوید که از این شبه‌نظامیان با تروریست‌های پ‌ک‌ک در ارتباط هستند؛ سازمان تروریستی «حزب کارگران کردستان» یا پ‌ک‌ک از سال ۱۹۸۴ علیه دولت ترکیه در حال جنگ است و در این درگیری‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از دو طرف کشته شده‌اند.

کد خبر 5904005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha