۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۲

مدیر کل بنیاد مسکن مرکزی:

طرح اجرای آسفالت برای ۱۹۵ روستای استان مرکزی انجام شد

طرح اجرای آسفالت برای ۱۹۵ روستای استان مرکزی انجام شد

اراک- مدیر کل بنیاد مسکن مرکزی گفت: از سال گذشته تاکنون طرح اجرای آسفالت در ۱۹۵ روستای استان مرکزی از محل اعتبارات تملک دارایی انجام شده است.

علی عسکری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۸ هزار و ۴۴۰ مترمربع و از سال گذشته تاکنون ۷۰۰ هزار مترمربع طرح آسفالت در روستاهای استان مرکزی انجام شده که از این نظر نسبت به روستاهای دیگر استان‌ها عملکرد مناسبی داریم.

وی گفت: سهمیه قیر رایگان از محل اعتبارات تملک دارایی سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا می‌کند که اکنون مهلت دریافت اعتبارات به پایان رسیده اما زمان دریافت سهمیه قیر رایگان وجود دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: اکنون با تعامل و همکاری با دهیاری‌ها، طرح‌های مشارکتی در حال انجام است و با پرداخت سهمیه سال جاری، از محل اعتبارات تملک دارایی، گام‌های موثرتری در راستای تکمیل آسفالت طرح‌های روستایی برداریم.

عسکری با اشاره به اینکه از سال های گذشته از محل اعتبارات دولتی به بنیاد مسکن برای تأمین قیر رایگان اختصاص پیدا می‌کند، افزود: در سال ۱۴۰۰، معادل چهار هزار و ۷۲۲ تن قیر رایگان تحویل بنیاد شده که ارزش آن معادل ۴۴۲ میلیارد ریال است که با این میزان اعتبار نسبت به اجرای طرح آسفالت معابر ۱۲۹ روستا اقدام شده است.

وی گفت: بخشی از هزینه‌های اجرا از محل اعتبارات تملک دارایی و بخشی دیگر با مشارکت دهیاری‌ها به صورت مشارکتی انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: در سال گذشته با تعامل و هم افزایی نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط، تأمین قیر رایگان به ارزش معادل ۶۳۸ میلیارد ریال انجام شده است.

عسکری ادامه داد: از محل اعتبارات تملکات دارایی استانی، ۶۱ روستا توسط بنیاد آسفالت و ۱۳۵ روستا نیز با مشارکت دهیاری‌ها طرح آسفالت اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع از سال گذشته تاکنون ۱۹۵ روستا از محل اعتبارات طرح آسفالت اجرا شده، گفت: در ۲ سال اخیر برای ۳۲۴ روستا نیز طرح آسفالت معابر انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: به واسطه تعامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط و هم افزایی اکنون بستر مناسبی برای تکمیل طرح‌های آسفالت در روستاها فراهم است و بنیاد نیز اعلام آمادگی کرده در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکند.

عسکری گفت: امید است با تعامل و همکاری مسئولان استان و دهیاری‌ها و اختصاص اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه بتوانیم نسبت به تکمیل تعداد بیشتری از آسفالت معابر اقدام کنیم.

کد خبر 5904453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha