۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۲

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۳۹۰۰ تن خرما در قصرشیرین

پیش بینی برداشت ۳۹۰۰ تن خرما در قصرشیرین

کرمانشاه- مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از پیش بینی برداشت سه هزار و ۹۰۰ تن خرما تا اوایل آبان ماه در قصرشیرین خبر داد.

جبار خدامرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملیات برداشت خرما از نخلستان‌های شهرستان قصرشیرین، اظهار کرد: معمولاً برداشت خرما از اواخر شهریور ماه با برداشت ارقام زودرس آغاز و تا آبان ماه با محصولاتی که دیرتر قابل برداشت هستند، پایان می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه کل باغات قصرشیرین ۹۵۰ هکتار است، افزود: در حال حاضر ۶۵۰ هکتار از آنها زمین مثمر زیر کشت نخلستان‌های خرما قصرشیرین است که از هر هکتار به طور میانگین سه تن خرما برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین تصریح کرد: در مجموع بر اساس پیش بینی‌های انجام شده بالغ بر سه هزار و ۹۰۰ تن خرما از نخلستان‌های شهرستان قصرشیرین در سال جاری برداشت خواهد شد.

خدامرادی با تاکید بر تأثیر افزایش میزان بارش‌های هرساله بر بهبود عملکرد زمین‌های کشاورزی و برداشت خرما، خاطر نشان کرد: بر همین اساس با توجه به بارش‌های سال گذشته با پیش‌بینی‌های انجام شده احتمال افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی عملکرد برداشت خرما را خواهیم داشت.

وی در پایان نیز با بیان اینکه محصولات عمده کشاورزی شهر قصرشیرین خرما، مرکبات و انگور است، بیان کرد: برداشت مرکبات نیز به عنوان یکی از عمده محصولات در این شهرستان از اواخر آبان یا اوایل آذر ماه آغاز خواهد شد.

کد خبر 5905554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha