۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹

استاندار گیلان تاکید کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی برای طرح تفکیک زباله از مبدا در گیلان

ضرورت فرهنگ سازی برای طرح تفکیک زباله از مبدا در گیلان

رشت-استاندار گیلان با بیان اینکه حفظ محیط زیست از برنامه های راهبردی دولت سیزدهم است، گفت: فرهنگ سازی در راستای طرح تفکیک زباله از مبدا ضرورت دارد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در همایش شهرداران استان گیلان با محوریت تفکیک زباله اظهار کرد: شهرداران مسئول مدیریت شهری هستند لذا این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های نوآور دارای برنامه در موضوع فرآیند تفکیک زباله تا مقصد مورد حمایت قرار می‌گیرند، افزود: چهره شهرها و روستاهای گیلان نباید با زباله و عدم توجه به مدیریت پسماند خراب شود.

عباسی با تاکید بر اینکه مدیریت پسماند و حوزه معاونت امور عمرانی استانداری و معاونان برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری‌ها و شهرداران گیلان در سریع‌ترین زمان و با تشکیل جلسات مشترک گزارشات شفافی در موضوع پسماند ارائه دهند، ادامه داد: در ورودی‌های شهرهای مختلف اعم از مناطق گردشگری در خصوص تفکیک زباله از مبدا فرهنگ سازی و مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت توجه به آموزش به گروه‌های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: آموزش حفظ محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا به دانش‌آموزان در مدارس مهم است ضمن اینکه در این موضوع از ظرفیت نماز جمعه نیز می‌توان بهره برد.

استاندار گیلان حفظ محیط زیست را از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: شهرداران از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه حفظ محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا بهره گیرند.

عباسی در ادامه سخنانش خطاب به شهرداران حاضر در این همایش، بر حفظ و نگهداری شهرها تاکید کرد و افزود: المان هر شهری باید متناسب با آن شهر بوده لذا شهرداران باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

استاندار گیلان خطاب به شهرداران مبنی بر اینکه پیشنهادات مختلف در موضوع زباله سوز را حتماً به حوزه استانداری اطلاع دهید، گفت: شهرداران در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند و از افراد مطلع مشورت بگیرند.

کد خبر 5906043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha